لزوم پیگیری جدی مدیران مؤسسات جهت اخذ شماره ثبت
کد خبر: 3622572
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

لزوم پیگیری جدی مدیران مؤسسات جهت اخذ شماره ثبت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور بر لزوم پیگیری جدی مدیران مؤسسات جهت اخذ شماره ثبت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اتقان نیوز، سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و قائم مقام شورای عالی قرآن در خصوص برگزاری جلسه هییت رسیدگی به امور مؤسسات گفت: جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات که دستورش رسیدگی به انجام ادغام در استان‌ها بود، روز شنبه برگزار شد که در آن جلسه مفصل به طرح مشکلات مؤسسات پرداخته شد.

سرابی در خصوص مشکلات مؤسسات گفت: ما دو سه مشکل جدی در مسیر انجام ادغام داشتیم که مهم‌ترین آن‌ها بحث موسساتی بود که پروانه آنها تمدید نشده و یا اینکه موسساتی که موافقت اصولی و شماره ثبت دارند اما برای آن‌ها پروانه صادر نشده است.

تعیین تکلیف سه گروه از مؤسسات جهت شرکت در مجمع اتحادیه کشوری

همچنین وی با اشاره به گروه مؤسساتی که در مجمع به مشکل برخورده‌اند عنوان کرد: گروه سومی که تشکیل پرونده داده و پرونده آن‌ها کامل شده است اما موافقت اصولی و ثبت صادر نشده و یا موافقت اصولی صادر ولی ثبت نشده‌اند.

رییس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اعلام اینکه این سه گروه از مؤسسات در مجمع عمومی کشوری اتحادیه مدغم به مشکل برمی‌خوردند افزود: این سه گروه اصلی مؤسساتی بودند که باید برای حضور در مجمع عمومی تعیین تکلیف می‌شدند.

وی در خصوص دیگر مؤسسات گفت: همچنین ما مؤسساتی داریم که فعالیت قرآنی دارند ولی در قالب مؤسسات فرهنگی ثبت شده‌اند و یا اینکه در قالب مؤسسات خیریه از وزارت کشور مجوز دارند.

موافقت شرکت مؤسسات دارای شماره ثبت

سرابی در خصوص شرکت دو گروه اول در مجمع عمومی کشوری اتحادیه مدغم گفت: در مورد دو گروه اول یعنی موسساتی که پروانهٔ آن‌ها تمدید نشده و یا شماره ثبت دارند، ولی پروانه آن‌ها صادر نشده است می‌توانند بدون اخذ پروانه و یا تمدید در مجمع عمومی شرکت کنند.

قائم مقام شورای عالی قرآن در خصوص مؤسساتی که شماره ثبت نیز ندارند افزود: در ارتباط با گروه سوم که شماره ثبت هم ندارند در اسرع وقت پرونده‌های آنان از سوی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات جمع آوری شده و در جلسه هیئت مطرح می‌گردد تا بتوانند در صورت گرفتن شماره ثبت در مجامع عمومی شرکت کنند همچنین مؤسسات فرهنگی و موسساتی که از وزارت کشور و یا سازمان‌های دیگری که غیر از هیئت رسیدگی به امور مؤسسات مجوز دارند به صورت خاص در کمیته اجرایی ادغام مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا اگر فعالیت قرآنی و سبقه قرآنی آن‌ها به اثبات برسد اجازه داشته باشند در مجامع عمومی شرکت و به آن‌ها مهلتی داده شود تا از هییت رسیدگی به امور مؤسسات مجوز اخذ کنند.

اضافه شدن دو نفر به کمیته مرکزی ادغام اتحادیه‌های استان

سرابی همچنین در خصوص کمیته نظارت بر روند ادغام افزود: در  ارتباط با نحوه برگزاری مجامع عمومی در استان‌ها و هسته و نهادی که اجرای این امر را بر عهده دارد همان کمیته قبلی که دو نماینده اتحادیه‌ها و حجت الاسلام سید مصطفی حسینی به عنوان نماینده هیئت و  مورد اعتماد بود با تکمیل اعضا که با اضافه شدن دو عضو از جمله معاونت وزارت ارشاد و دبیر هیئت رسیدگی کمیته مرکزی تشکیل خواهد شد و این کمیته به ریاست معاونت وزارت قرآن و عترت ارشاد امر تولیت بر روند ادغام بر استان‌ها را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: کمیته‌های چهار نفره استان‌ها هم دنباله‌های استانی این کمیته مرکزی و یا کمیته‌های متناظر استانی که زیر نظر کمیته اصلی هستند که فعالیت خواهند داشت.

سرابی در خصوص عدم موافقت هیئت به پیشنهاد تأخیر دو ماهه ادغام گفت: ما یک پیشنهاد نیز داشتیم که با توجه به مشکلاتی که در شناسایی مؤسسات و حضورشان در مجمع عمومی و تقویم اجرایی ادغام که از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود یکی دو ماه به تأخیر بیافتد که هیئت با این پیشنهاد موافقت نکرد و قرار شد که کار ادغام طبق همان جدول برگزار شود.

این عضو جامعه قرآنی کشور با اشاره به حل شدن مشکل مؤسسات بدون اخذ و یا تمدید پروانه و شرکت آن‌ها در مجمع ادامه داد: مشکل حضور مؤسسات بدون اینکه نیاز به اخذ و یا تمدید پروانه باشد حل شده ولی تعدادی از موسساتی را داریم که تشکیل پرونده دادند و پرونده‌های آنان نیز کامل است ولی شماره ثبت ندارند یعنی این پرونده در هیئت مطرح نشده و نامه برای ثبت به آن‌ها داده نشده است که ما این مؤسسات را باید کمک کنیم و خودشان نیز پیگیری جدی داشته باشند که ادارات ارشاد و سازمان تبلیغات پرونده‌های این‌ها در اسرع وقت و خارج از نوبت هیئت رسیدگی کند.

شرکت تمامی مؤسسات عضو اتحادیه در مجمع کشوری

سرابی با تاکید بر جدی گرفتن و پیگیری سریع مؤسسات قرآنی که شماره ثبت ندارند گفت: البته ممکن است که این مؤسسات به شرکت در مجامع عمومی نرسد و بدلیل عدم پیگیری مؤسسات و جدی نگرفتن کار و در بعضی از موارد ناهماهنگی‌هایی وجود داشته اما مؤسساتی که به عضویت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در آمده‌اند به صورت فعال و کامل در مجامع عمومی می‌توانند شرکت کنند چرا که تمام مؤسسات عضو شماره ثبت دارند و همه واجد شرایط در مجمع عمومی هستند و یک عده ای از مؤسسات و فعالان به دلیل عدم شماره ثبت از شرکت در این مجمع محروم هستند که امیدواریم با پیگیری‌هایی که خودشان انجام می‌دهند در اسرع وقت پروانه فعالیت بگیرند.

اتمام فرایند ادغام تا پایان امسال

سرابی در پایان با اشاره به انجام تهیه و تدوین اساسنامه در خصوص ادغام و نزدیک شدن به بخش عملیاتی ادغام افزود: امیدواریم همین امسال مجمع عمومی کشوری را برگزار کنیم اگر امسال مشکل خاصی پیش نیاید تا اواسط مهر  ماه کلیه مجامع عمومی در استان‌ها برگزار خواهد شد و نماینده استان‌ها برای مجمع عمومی کشوری مشخص می‌شوند و شاید بعد از یکی دو ماه مقدمات مجمع عمومی کشوری را جهت برگزاری آماده کنیم و اگر این اتفاق بیافتد امیدواریم در اوائل زمستان مجمع عمومی کشوری برگزار شده و پروسه ادغام به اتمام رسد.


captcha