کردستان نخستین استانی که فرآیند اتحادیه مدغم در آن شکل می‌گیرد
کد خبر: 3623452
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

کردستان نخستین استانی که فرآیند اتحادیه مدغم در آن شکل می‌گیرد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: استان کردستان از نخستین استان‌هایی است که در آن فرآیند ادغام اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی شکل خواهد گرفت.

ژاله حیدری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: طبق مصوبه پنجاه و هفتمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مبنی بر تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت در استان کردستان، مجمع عمومی پنج‌شنبه، پنجم مردادماه تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: مجمع کردستان با حضور 30 نفر از مدیران مؤسسات قرآنی که دارای مجوز از ارشاد و یا تبلیغات اسلامی هستند و یا مؤسساتی که دارای مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت هستند و همچنین با حضور نمایندگانی از سوی اتحادیه تشکل‌ها و حجت‌الاسلام کوششی، نماینده‌ای اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور از ساعت 8:30 در سالن جلسات کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود.
حیدری عنوان کرد: کمیته چهار نفره به عنوان ناظر و مجری این انتخاب است که این کمیته متشکل از نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی و اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی است که این انتخابات مطابق آیین‌نامه و شیوه‌نامه ابلاغی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات انجام می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کردستان اضافه کرد: این استان از نخستین استان‌هاییست که فرآیند ادغام در آنها انجام می‌شود که امید می‌رود این انتخابات و مجمع در خور شأن جامعه قرآنی و همچنین با شکوه و ارزشمند برگزار شود به گونه‌ای که دیگر استان‌ها از تجربیات ما در برپایی با کمال آرامش این انتخابات استفاده کنند.
حیدری اضافه کرد: این جلسه با سه دستور کار تصویب اساسنامه پیشنهادی اتحادیه که به صورت مشترک پیش‌نویس آن تعیین شده است، برگزاری انتخابات هیئت مدیره و همچنین برگزاری انتخابات هیئت بازرسی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 14 نفر برای کاندیداتوری انتخابات اعضای هیئت مدیره تعیین صلاحیت شدند، بیان کرد: اعضای هیئت به مدت سه سال و اعضای هئیت بازرسی به مدت یک سال انتخاب شدند.
حیدری تصریح کرد: این جلسه مطابق با اساسنامه مشخص شده و تعیین شده از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و همچنین برای اعضای هیئت مدیره پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر به عنوان علی‌البدل و در هیئت بازرسی سه نفر به عنوان اصلی و یک نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب می‌شوند.
captcha