مدرسه امام صادق، مرکزی برای علم‌آموزان سیرالئون
کد خبر: 3683650
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

مدرسه امام صادق، مرکزی برای علم‌آموزان سیرالئون

گروه بین‌الملل: مدرسه امام صادق(ع) در سیرالئون در 5 طبقه بنا شده و دارای 22 کلاس درس، سالن اجتماعات و خوابگاه پسران است.

مدرسه «امام صادق(ع)»؛ مرکزی فعال در سیرالئونبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ علی‌رضا فرامرزی، رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون از مدرسه امام صادق(ع) بازدید كرد. مدرسه امام صادق(ع) شامل مقاطع راهنمایی و دبیرستان است و توسط شیخ الامامی سیسه مدیریت می‌شود. این مدرسه که در 5 طبقه بنا شده، دارای 22 کلاس درس، سالن اجتماعات و خوابگاه پسران است.

یك هزار و 300 دانش‌آموز در مدرسه امام صادق در سه رشته هنر، علوم طبیعی و علوم اجتماعی به تحصیل اشتغال دارند و 700 دانش‌آموز دختر و 600 دانش‌آموز پسر در آن تحصیل می‌کنند؛ همچنین 200 دانش‌آموز دیگر در انتظار ورود به کلاس‌های درس این مدرسه هستند.

شهریه تحصیل در این مدرسه در مقاطع مختلف متفاوت است اما به طور متوسط برای هر دانش‌آموز طی یک سال تحصیلی مبلغ 400 هزار لئون (معادل 45 یورو) پرداخت می‌شود که شامل کلاس‌های فوق برنامه نیز است.

مدرسه امام صادق (ع) با حمایت ایران از وضعیت و امکانات نسبتاً خوبی برخوردار و دارای موقعیت مناسبی برای ادامه فعالیت‌های آموزشی است. با این حال با مشکلاتی مواجه است. این مدرسه نیاز ضروری به کتابخانه، آزمایشگاه و سایت کامپیوتر برای دانش‌آموزان مقاطع بالاتر دارد. در این خصوص قرار شد فهرست موارد مورد نیاز به رایزنی فرهنگی ارائه شود تا در صورت امکان نمایندگی فرهنگی كشورمان با همکاری نور مبین نسبت به خرید و تهیه آن اقدام كند.

علی‌رضا فرامرزی، رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون در پایان بازدید خود از مدرسه امام صادق ضمن حضور در میان انبوه دانش‌آموزان سخنانی را در خصوص ضرورت برخورداری توأمان از علم و تندرستی ایراد كرد و با توجه به فضای ورزشی مدرسه و نیاز ضروری آنان به لوازم ورزشی، 8 توپ ورزشی شامل دو توپ بسکتبال، دو توپ والیبال و 4 توپ فوتبال به دانش‌آموزان این مدرسه اهدا كرد.

مدرسه شهید بهشتی

رایزن فرهنگی كشورمان همچنین به منظور حمایت و پشتیبانی مدارس تحت پوشش مؤسسه نور مبین و بررسی فعالیت این مدرسه، از مدرسه شهید بهشتی بازدید كرد. این مدرسه در مقطع راهنمایی فعالیت می‌كند و توسط محمد علی توره، مدیریت می‌شود. این مدرسه که در 2 طبقه بنا شده است دارای 7 کلاس درس، کتابخانه و سایت کامپیوتر که هنوز آغاز به کار نکرده، است.

مدرسه دکتر بهشتی دارای 265 دانش‌آموز است که در سه مقطع به تحصیل اشتغال دارند و شامل 138دانش‌آموز دختر و 127 دانش‌آموز پسر است.

شهریه تحصیل مدرسه شهید بهشتی به علاوه کمک‌های دولتی در تمامی مقاطع برای هر دانش‌آموز طی یک سال تحصیلی مبلغ 105 هزار لئون (معادل12 یورو) است.

مدرسه شهید بهشتی با حمایت ایران در سال 1984 تأسیس و در یک شیف از ساعت 8 صبح تا 30/14 بعدازظهر به وقت محلی فعالیت می‌كند.

در این مدرسه علاوه بر کتب متداول این کشور زبان‌های فرانسه، عربی (توسط دو استاد فارغ‌التحصیل از لیبی و مصر)، علوم و اخلاق اسلامی تدریس می‌شود.

این مدرسه نیاز ضروری به تهیه کامپیوتر و کتاب برای تجهیز سایت کامپیوتر و کتابخانه برای دانش‌آموزان دارد و نیازمند کمک مالی برای ساخت دو کلاس درس جدید در مدرسه است.

رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون در پایان بازدید خود از مدرسه شهید بهشتی، ضمن حضور میان دانش‌آموزان سخنانی را در راستای معرفی شخصیت انقلابی شهید دکتر بهشتی و ضرورت ارتقای سطح علمی و جسمی دانش‌آموزان ایراد كرد و با توجه به نیاز ضروری آنان به لوازم ورزشی، 8 توپ ورزشی شامل دو توپ بسکتبال، دو توپ والیبال و 4 توپ فوتبال به دانش‌آموزان این مدرسه اهدا كرد/.

مدرسه «امام صادق(ع)»؛ مرکزی فعال در سیرالئون 

مطالب مرتبط
captcha