نقش سمن‌های استان مرکزی در مشارکت‌های مردمی از میانگین کشوری بالاتر است
کد خبر: 3727166
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
فتح‌آبادی:

نقش سمن‌های استان مرکزی در مشارکت‌های مردمی از میانگین کشوری بالاتر است

گروه اجتماعی - مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد استان در مشارکت‌های مردمی از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که در استان مرکزی به ازای هر 4 هزار نفر یک سمن و در کشور به ازای هر 5 هزار نفر یک سمن وجود دارد.

افزایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی در مشارکت‌های مردمی نسبت به میانگین کشوری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی،غلامرضا فتح‌آبادی،مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ظهر امروز11 تیرماه دراولین نشست معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی با بانوان عضو سازمان‌های مردم نهاد که در سالن جلسات استانداری برگزارشد، اظهار کرد: برگزاری این نوع نشست‌ها و تبادل اندیشه به رسیدن اهداف کمک می‌کند.
وی ادامه داد: در کشور با یک نظام اداری حجیم و گسترده مواجه هستیم که این مساله بزرگ‌ترین آسیب نظام محسوب می‌شود. باید به دنبال نظام اداری مختصر، مجمع و کوچک باشیم و از مشارکت مردم بیشتر استفاده کنیم.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد این نگاه همواره وجود دارد که انجام بسیاری از کارها به مردم واگذار شود.
فتح‌آبادی گفت: مسائل اجتماعی به این صورت نیست که یک طرفه پیش ببریم و یک مرتبه متوقف ‌شود، نظر کارشناسی ما این است که در این عرصه قدم برداریم شاید 10 سال به طول انجامد که بتوانیم به استانداردهای جهانی برسیم و علت آن لزوم ظرفیت‌سازی مناسب است.
وی بیان کرد: نقش سازمان‌های مردم نهاد در مشارکت‌های مردمی در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که در استان مرکزی به ازای هر 4 هزار نفریک سمن و در کشور به ازای هر 5 هزار نفر یک سمن وجود دارد و این موضوع ارتباط و پیوند جامعه با تصمیم گیران را افزایش می‌دهد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی تنها استانی است که از خانه سازمان‌‌های مردم نهاد برخوردار است به طوری که در دولت گذشته در صدد حذف خانه سازمان‌های مردم نهاد بودند وحذف هم کردند. حتی دولت جدید هم بحثی به عنوان عدم توسعه خانه‌ها مطرح شد که با پیگیری‌های انجام شده، در شورای اجتماعی کشور مصوب شد تمامی استان‌ها باید خانه سازمان‌های مردم‌نهاد داشته باشند و امسال برای هر استانی اعتباری به مبلغ 200 میلیون برای شکل‌گیری خانه تصویب شده است.
فتح آبادی افزود: ظرفیت بسیاری برای خانه سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد و همچنان باید تقویت شود.
وی بیان کرد: امسال با توجه به دستور معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی بحث مشاورین داوطلب برای فرمانداران در دستور کار قرار دارد و 50 درصد این مشاورین از بانوان هستند. تمامی دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی استان هم از مشاورین داوطلب به ویژه خانم‌ها بهره‌مند خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: امسال همایش سازمان‌های مردم نهاد در 22 تیرماه که روز مشارکت‌ها است در سطح ملی، در استان مرکزی برگزار خواهد شد. یک همایش نیز با حضور معاونین سیاسی کشور، مدیران اجتماعی کشور به همراه دو نفر از اعضای داوطلب هیات نظارت از سازمان‌های مردم نهاد در اواسط مرداد ماه برگزار خواهد شد.
فتح آبادی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان‌های مردم نهاد منعقد شده است، برنامه عمل تعریف شده که از این پس خود خانه حضور خود را با سازمان‌ها محکم کند و تنها استانی هستیم که مدیران ارتباط تنگاتنگی با خانه سازمان‌های مردم‌نهاد دارند.
وی افزود: امسال برنامه آموزشی مدونی برای همه اعضای سمن‌های مردم نهاد استان آماده شده است، بازرسین و مدیر‌عامل‌ها برنامه ویژه‌ای خواهند داشت. در یک بانک اطلاعاتی که تدوین شده است حضور خانم‌ها در بحث سمن‌ها در قالب بازرس، مدیر عامل و اعضای موثر روبه افزایش است که نیاز به زمان دارد.
انتهای پیام

captcha