فرهنگ‌سازی گسترده در راستای ترویج ازدواج آسان
کد خبر: 3738053
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

فرهنگ‌سازی گسترده در راستای ترویج ازدواج آسان

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: فرهنگ‌سازی گسترده و موج‌آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه باید ایجاد شود.

فرهنگ‌سازی گسترده در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی پیرامون برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته ازدواج اظهار کرد: ازدواج به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین تصمیم سرنوشت‌ساز در زندگی جوانان است.
وی ادامه داد: مسائل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش میانگین سن جوانان و کاهش تمایل به ازدواج در میان آن‌ها و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی این ضرورت را ایجاب می‌کند که باید فرهنگ‌سازی گسترده و موج‌آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه ایجاد شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: بر اساس تصویب‌نامه بیست و نهمین جلسه شورای عالی جوانان روز اول ذی‌الحجه به عنوان روز ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است که بر اساس تصمیمات کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان و ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه‌های مختلفی با همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت حداکثری جوانان بویژه در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی برگزار می‌شود.
فتح‌آبادی افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته ازدواج با هدف بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگو‌سازی برای جوانان و زوجین جوان، موج‌آفرینی جهت همکاری منسجم در امر ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی، افزایش آگاهی جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان؛ از 22 لغایت 28 مرداد‌ماه اجرا می‌شود.
وی گفت: در طول این هفته برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره و نمایشگاه ازدواج و خانواده، ایجاد کمپین رسانه‌ای ازدواج برای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار، ایجاد کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج، ارائه مشاوره رایگان توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده و همچنین سایر مراکز مشاوره فعال برگزار می‌شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در اجرای برنامه‌های حوزه ازدواج و خانواده، برگزاری کارگاه آموزشی برای جوانان در آستانه ازدواج و زوج‌های جوان، برگزاری جشنواره ازدواج و خانواده جوان و تقدیراز زوجین جوان، فعالین، خادمین و خیرین ازدواج استان، برگزاری همایش با موضوع تحکیم خانواده، ارائه خدمات مشاوره‌ای در کانون زندگی پایدار و تقدیر از زوجین جوان مخاطب هر دستگاه از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته ازدواج پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha