امروز بیش از هر چیز نیازمند رفتار قرآنی در جامعه هستیم
کد خبر: 3729654
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
عباس سلیمی:

امروز بیش از هر چیز نیازمند رفتار قرآنی در جامعه هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - استاد پیشکسوت قرآن در نوزدهمین مراسم تکریم معلمان، حافظان، خادمان و خیرین قرآن محلات و نیم‌ور با بیان اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در حقیقت مقدمه‌ای است برای ورود به تدبر، دریافت پیام قرآن و در نهایت عمل به قرآن، افزود: امروز بیش از هر چیز نیازمند رفتار قرآنی در جامعه هستیم.

عباس سلیمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عباس سلیمی استاد پیشکسوت و قاری بین‌المللی قرآن کریم، عصر روز گذشته، ۲۲ تیرماه در نوزدهمین مراسم تکریم معلمان، حافظان، خادمان و خیرین قرآن محلات و نیم‌ور که در سالن اجتماعات پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات برگزار شد، گفت: براساس نص مستحکم قرآن ما مستغرق در نعمات بی‌شمار و بی‌نهایت هستیم. اگر بخواهیم نعمات الهی را احصا کنیم نمی‌توانیم چه برسد به شکرگزاری. در بین نعمات برخی نعمت‌ها همچون قرآن بسیار ویژه است.

معلمان قرآن قدر خود را بدانند
وی خطاب به مربیان و معلمان قرآن با استناد به فرمایش پیامبر(ص) اظهار کرد: افرادی که در زمینه آموزش، تعلیم و تعلم قرآن سخن می‌گویند قدر خود را بدانند. نبی مکرم اسلام(ص) به مولا علی(ع) فرمودند: علی جان قرآن را بیاموز و به مردم تعلیم ده، در زمینه آموزش قرآن در ازای هر حرفی که آموزش می‌دهی خداوند ۱۰ پاداش برای تو قرار داده است.
سلیمی گفت: با استناد به فرمایش پیامبر، معلم شهید زنده است که با تحقق مرگ در رابطه با او عنوان شهید به او اطلاق می‌شود. در حوزه حفظ قرآن بعد از مطالبه رهبری مبنی بر ضرورت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اقدامات خوبی شده است. اخیرا نیز در طرح ملی و سراسری ۱۴۵۲ توسط شبکه قرآن گامی مهم در این حوزه برداشته شده است.

کلام آخر را قرآن می‌گوید
قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه‌ داد: طرح ۱۴۵۲ حفظ جزء سی‌ام قرآن را به عنوان پایه و حداقلی حفظ به صورت عمومی و ملی در دستور کار قرار داده است. تمام افرادی که در این مسیر خدمت می‌کنند مورد عنایت خداوند هستند. اگرچه برای علم و دانش احترام ویژه قائل هستیم اما علوم کلاسیک روز به تنهایی نمی‌توانند جز در سایه‌سار قرآن سعادت انسان را رقم زنند.
سلیمی اضافه کرد: در کنار علم و دانش در همه مراحل، قرآن است که کلام آخر را می‌گوید. ۵ سال قبل استارت جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) زده شد و امسال این طرح استانی اجرا می‌شود. بنده اعتقاد دارم در آستانه ۴۰امین سال پیروزی باید در رویکردهای خود تجدید‌نظر کنیم.

امروز بیش از هر چیزی نیازمند رفتار قرآنی در جامعه هستیم
پیشکسوت قرآنی پیشنهاد داد: وقت آن رسیده که به همت مردم محلات و استان مسابقه یا جشنواره جدید «رفتار قرآنی» برای سال آینده طراحی شود. امروز بیش از هر چیزی نیازمند رفتار قرآنی در جامعه هستیم. می‌توان در برخی موارد این شاخصه‌ها را به کمیت تبدیل کرد.
وی ادامه‌داد: امسال تکریم حجاب را برای دختران نوجوان که در قالب مسابقات گل‌های فاطمی شرکت دارند در دستور کار قرار دهید و یا برای پسران احسان به والدین. بهتر است برای این افراد هدیه ویژه و مجزا در نظر گرفته شود. در اجرای طرح مدیران رادیو قرآن و شبکه قرآن و کارشناسان نیز کمک می‌کنند. برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در سراسر کشور در حقیقت مقدمه‌ای است برای ورود به تدبر، دریافت پیام قرآن و در نهایت عمل به قرآن که همه باید تلاش کنند تا این مهم تحقق یابد.
انتهای پیام

captcha