کد خبر: 1341370
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
عضو هیئت بازرسی اتحادیه مؤسسات قرآنی خواستار شد:

استفاده از روش‌های تلفیقی در آموزش قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: محمدجعفر خرمدل گفت: در حال حاضر اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور به‌ دنبال راهی است تا با تلفیق محاسن روش‌های سنتی و سبک‌های جدید آموزش، روش‌های نوینی را ارائه دهد.

محمدجعفر خرمدل، عضو هیئت بازرسی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با معیارهای لازم جهت صدور مجوز یک مرکز قرآنی، گفت: قرآنی بودن متقاضی، توان مالی و علمی و داشتن مکان از ضرورت‌هایی است که پیش از صدور مجوز یک مرکز قرآنی باید به آن توجه کرد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارتقای توان مدیریتی مدیران قرآن، بیان کرد: در حال حاضر طرح ارتقای مدیران مؤسسات قرآنی توسط اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور آغاز شده و بازبینی توان مدیریتی مدیران قرآنی در این اتحادیه در حال پیگیری است.
ضرورت بازبینی توان مدیریتی مدیران قرآنی
خرمدل تصریح کرد: برگزاری دوره‌های تخصصی مدیریتی به ویژه برای مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی از سوی متولیان امور قرآنی امری ضروری است، زیرا معضل جامعه امروز ضعف در مدیریت است.
مدیرعامل مؤسسه زینب کبری(س) نورالهدی تهران در رابطه با راهکار گذر از وضعیت اجرایی سنتی در مؤسسات سنتی و به روز کردن بحث‌های آموزشی این مراکز، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مسئولان این مراکز و ارائه طرح و برنامه به این گروه که در حال حاضر نیز مورد توجه اتحادیه کشوری است، می‌تواند در این حوزه مؤثر واقع شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر اتحادیه مؤسسات قرآنی به دنبال راهی است تا با تلفیق محاسن روش‌های سنتی و سبک‌های جدید آموزش، روش‌های تلفیقی را جهت اجرای طرح‌های آموزشی و یکسان‌سازی برنامه‌های آموزشی ارائه کند.
تعدد مؤسسات قرآنی؛ سهولت دسترسی به مکان‌های آموزشی توسط مخاطبان
خرمدل با بیان اینکه تعدد مؤسسات قرآنی دسترسی به مکان‌های آموزش قرآن را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: تعدد مؤسسات قرآنی یک نیاز است، زیرا تعدد دسترسی به مراکز قرآنی را افزایش می‌دهد، منتهی باید توجه داشت که این تعدد با خط و مشی یکسان و یکنواخت انجام شود.
مدیرعامل مؤسسه زینب کبری(س) نورالهدی تهران افزود: مربی و منابع آموزشی دارای نقش مهمی در روند فراگیری مخاطبان هستند. اگر مربی قرآن در امر آموزش دارای توانایی و مهارت لازم نباشد منابع، چندان نقشی را نمی‌توانند در ماندگاری فراگیران در کلاس ایفا کنند.
وی در پایان تصریح کرد: عدم وجود جذابیت در نحوه آموزش، عوارضی که در ادامه فرایند آموزش و گرفتن مدرک قرآنی به وجود می‌آید، مانند زمانی که فرد گواهینامه دریافت می‌کند، اما این گواهینامه فاقد بهره‌برداری است و مشکلات مالی خانواده‌ها می‌تواند از دلایل اصلی مخاطب‌گریزی باشد.

captcha