کد خبر: 3591608
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
در اختتامیه اولین نمایشگاه کسب‌وکار فضای مجازی؛

تجلیل از ۳ غرفه برتر در نمایشگاه کسب‌و‌کار در فضای مجازی/ حضور فعال غرفه‌های فعالیت‌های قرآنی

گروه دانشگاه: مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه کسب و کارهای موفق در فضای مجازی بعدازظهر امروز پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه با تقدیر از ۳ غرفه برتر و با اهدای تقدیرنامه و لوح یادبود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه کسب و کارهای موفق در فضای مجازی که همزمان با سومین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی آغاز به کار کرد، عصر امروز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه جاری، با حضور محمدصادق بیجندی، رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، مسئولین سازمان فناوری اطلاعات ایران (فاوا) و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در محل این دانشگاه برگزار شد و از غرفه‌های برتر در این نمایشگاه با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم از ۳ غرفه برتر؛ گروه ترگمان (ارائه ترجمه پیشرفته متون با قابلیت ترجمه با کیفیت بهتر از سامانه ترجمه گوگل)، گروه یابان (راه‌یابان نوآوری فناوری البرز با فعالیت در زمینه استارت‌آپ ساختمانی) و گروه رابین (استارت‌آپ فعال در حوزه صنایع دستی که مروج فرهنگ بومی ایرانی است و توانسته است برای حدود ۶۰۰۰ نفر اعم از بانوان سرپرست خانوار، شغل ایجاد کند) با اهدای لوح یادبود و تقدیرنامه تجلیل شد. همچنین از دو غرفه برتر دیگر؛ مجموعه اورینت (فعالیت تبلیغاتی در گوگل) و نوآور شیبه سازان بهینه در کنار این ۳ غرفه برتر تقدیر به عمل آمد.
علی غفاری، دبیر اجرایی اولین نمایشگاه کسب و کارهای موفق در فضای مجازی پیرامون برگزاری مراسم اختتامیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اظهار کرد: این نمایشگاه که مقارن با برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی است و اولین مرحله آن است و همه استارت آپ‌های موفق در فضای مجازی را کنار هم جمع کرده است تاکنون هیچ نمایشگاهی با این عنوان برگزار نشده است که همه استارت آپ‌های موفق در فضای مجازی را به صورت همزمان در یک محل گردآورد. هدف این است که استارت آپ‌های کوچک و بزرگ با هم تعامل داشته باشند و با بازدیدکنندگان نیز ارتباط برقرار شود و دانش آموختگانی که در فضای  کاریابی قرار دارند، فرصت اشتغال برای آن‌ها فراهم شود، چرا که برای این‌ها کاریابی دشوارتر است و جمعیت کمتری نسبت به جمعیت بی‌کران دانشجویی دارند.
وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه رسیدن به 2 رکن اقتصاد مقاومتی طبق منویات مقام معظم رهبری؛ تولید و اشتغال است. حدود 5۱ شرکت و استارت آپ در این نمایشگاه حضور داشتند و به هر کدام یک غرفه اختصاص داده شد. هدف ما این است که همه حوزه‌ها را پوشش دهیم.
غفاری در پاسخ به این سوال که چه تعداد شرکت‌ها و استارت آپ‌های قرآنی و مذهبی در این نمایشگاه حضور داشتند، عنوان کرد: در مورد شرکت‌ها و استارت آپ‌های فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در فضای مجازی که در این نمایشگاه حضور داشتند، ۳ غرفه مختص شرکت‌ها و مراکز فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی بود؛ از جمله مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی که خروجی فعالیت‌های خود را طی یک‌سال فعالیت، در این نمایشگاه ارائه کرد، موسسه فرهنگی دیجیتالی ره‌پویان خرد ایرانیان دیگر موسسه فعالیت‌های قرآنی حاضر در این نمایشگاه بود که این شرکت، صوت و تصاویر مذهبی را تولید و در اختیار اپلیکیشن‌های مختلف قرار می‌دهند و نیز موج حامی رسانه دیگر موسسه در این حوزه بود که در این نمایشگاه حضور فعالی داشت که این موسسه همچنین در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی(سراج) با تولید اپلیکیشن بازی زی (zee) حائز رتبه و موفق به دریافت لوح تقدیر از این نمایشگاه شد. و استارت آپ‌های برتر در هر حوزه را مشخص کردیم که خدمات مستقیم و غیرمستقیم به مخاطبان داشته‌اند.
وی در خصوص نحوه ارزیابی برای انتخاب غرفه‌های برتر در این نمایشگاه گفت: کمیته اجرایی و شورای سیاست‌گذاری برگزاری نمایشگاه، فرم‌هایی برای ارزیابی در اختیار داشتند و طبق آن شرکت‌های برتر انتخاب و معرفی و تقدیر شدند.
دبیر اجرایی اولین نمایشگاه کسب و کارهای موفق در فضای مجازی با اشاره به برخی دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه خود دستاورد بزرگی است که توانست استارت آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک در این حوزه را کنار هم قرار دهد. یکی از مهم‌ترین دستاوردها در این نمایشگاه انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیونی یکی از غرفه‌ها با هواپیمایی آسمان بود. همچنین امروز پیش از مراسم اختتامیه، کارگاهی با عنوان شناخت فضای مجازی جهت آشنایی با کسب و کار در این فضا و نحوه مجوزگیری برای شروع کسب و کار در فضای مجازی به همت موسسه IT وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.
captcha