ارائه فعاليت‌های پژوهشی مؤسسه نسيم رحمت در بيستمين نمايشگاه قرآن
کد خبر: 1059456
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
حجت‌الاسلام موسوی خبر داد

ارائه فعاليت‌های پژوهشی مؤسسه نسيم رحمت در بيستمين نمايشگاه قرآن

مدير مسئول مؤسسه نسيم رحمت در بيستمين نمايشگاه قرآن كريم با اشاره به محور‌های فعاليت اين مؤسسه قرآنی گفت مؤسسه نسيم رحمت امسال در بخش نهاد‌ها و مؤسسات بيستمين نمايشگاه قرآن كريم به معرف و ارائه طرح‌های آموزشی خود می‌پردازد.


گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدير مسئول مؤسسه نسيم رحمت در بيستمين نمايشگاه قرآن كريم با اشاره به محور‌های فعاليت اين مؤسسه قرآنی گفت: مؤسسه نسيم رحمت امسال در بخش نهاد‌ها و مؤسسات بيستمين نمايشگاه قرآن كريم به معرف و ارائه طرح‌های آموزشی خود می‌پردازد.


حجت‌الاسلام سيد محمدصادق موسوی، مديرمسئول مؤسسه قرآنی نسيم رحمت در بيستمين نمايشگاه قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در رابطه با فعاليت‌های اين مؤسسه و تاريخچه‌ای از آغاز فعاليت‌های اين مركز آموزشی گفت: مؤسسه نسيم رحمت از سال 1382فعاليت خود را در سه محور آغاز كرده است؛ محور پژوهشی كه روی كارهای پژوهشی هم قرآن و هم علوم انسانی فعاليت می‌كند.


وی افزود: غالبا مصاحبه مربوط به پايا‌ن‌نامه‌های قرآنی و يا مشاوره ويژه كسانی كه ارتباط مستقيم با به مسائل اعتقادی و آموزشی دارد و يا علوم انسانی كه تقريبا به معارف دينی ما نزديك است، از جمله فعاليت‌های بخش پژوهشی اين مركز قرآنی مردمی است، سايت هم داريم سايت نسيم حكمت كه هم به صورت اينترنتی مشاوره می‌دهيم و هم تلفنی و حضوری مشاوره می‌دهيم.


حجت‌الاسلام سيد محمدصادق موسوی، در ادامه تصريح كرد: قسمت دوم فعاليت ما مربوط به ما مربوط به فعاليت‌های قرآنی است كه يك دوره مفاهيم قرآن به‌صورت ترمی طراحی كرده‌ايم كه در سه سال تمام می‌شود، اين دوره‌ها در قالب 6 ترم آموزشی است و هر سال 2 ترم نيز آموزش داده می‌شود.


مديرمسئول مؤسسه قرآنی نسيم رحمت در رابطه با دوره‌های آموزشی اين مؤسسه قرآنی اظهار كرد: دوره‌های آموزش مفاهيم قرآن تقريبا حالت پژوهشی دارد، بر اساس سوره‌شناسی است و با استفاده از كلمات قرآن و هم روايات اين دوره‌ها طراحی و آموزش داده می‌شود.


وی در رابطه نياز داوطلبان به آزمون ورودی و تعيين سطح برای شركت در اين دوره‌های آموزشی بيان كرد: اين دوره‌ها نياز به آزمون ورودی ندارد و تعيين سطح آن نيز هم از لحاظ علمی تقريبا مقطع دبيرستان به بالا است و كمتر معمولا قبول نمی‌كنيم؛ البته اگر سطح تحصيلی‌ داوطلب بيشتر باشد، به‌صورت تخصصی‌تری با آنها به صورت مجموعی و پژوهشی كار می‌كنيم كه البته تا كنون نيز بسيار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.


حجت‌الاسلام موسوی در ادامه به عضويت اعضای جامعة‌الزهرا(س) قم در اين دوره‌ها اشاره و اظهار كرد: هم‌اكنون اعضای و اساتيد قرآنی جامعة‌الزهرا(س) قم در اين دوره‌ها كلاس آموزشی دارند و فارغ‌التحصيلانشان نيز در تهران، اصفهان، قم هم در دوره تربيت‌مربی و هم در دوره‌های آموزشی حضور می‌يابند.


وی تأكيد كرد: قسمت سوم برنامه‌های اين مؤسسه در رابطه با فعاليت‌های پيامكی است؛ اين طرح به اين صورت است اين كه يك سری كارت‌های پيامكی با عنوان «هد‌هد» طراحی شده و به فروش می‌رسد كه توليد اين كارت‌ها از دو سال پيش آغاز شده است؛ اين‌ها پيامك‌های قرآنی يا مذهبی به‌صورت هفتگی ارسال می‌شود و سپس هم به صورت پاسخگوی خودكار يك سری كد‌هايی تعريف كرده‌ايم مثلا 10 را اگر بفرستد، پيامك قرآنی 11 حديث، 12 اشعار مذهبی و ... دريافت می‌كنند.


اين مسئول در پايان در رابطه با اينكه علاقه‌مندان به شركت در اين طرح چه‌طور می‌توانند درخواست‌های خود را برای دريافت پيامك به اين مؤسسه ارسال كنند، يادآور شد: علاقه‌مندان بايد كارت‌های هد‌هد را تهيه و دريافت كنند و ما در بيستمين نمايشگاه قرآن كريم اين كار‌ت‌ها را با قيمت مناسب در غرفه اين مؤسسه قرآنی واقع در بخش نهاد‌ها و مؤسسات عرضه می‌كنيم.

captcha