تداوم تظاهرات شهروندان پاكستانی در اعتراض به كشتار شيعيان
کد خبر: 1170221
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶

تداوم تظاهرات شهروندان پاكستانی در اعتراض به كشتار شيعيان

بيش از سه‌ هزار شهروند شيعه پاكستانی، روزهای جمعه و شنبه، 22 و 23 دی‌ماه، در اعتراض به كشتار شيعيان، در شهر «كويته» تظاهرات كردند.


گروه بين‌الملل: بيش از سه‌ هزار شهروند شيعه پاكستانی، روزهای جمعه و شنبه، 22 و 23 دی‌ماه، در اعتراض به كشتار شيعيان، در شهر «كويته» تظاهرات كردند.


به گزارش خبرگزاری قرآن ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «985fm»، به دنبال گسترش حملات ضدشيعی در شهرهای مختلف پاكستان در زمان برگزاری مناسبت‌های اسلامی، هزاران شهروند پاكستانی در مركز شهر كويته تجمع كردند و برخی از خيابان‌های اين شهر را بستند.


شركت‌كنندگان در اين تظاهرات اعلام كردند كه قصد دارند با اين كار توجه دولت را به خود جلب كرده و از مقامات كشوری بخواهند كه امنيت مراسم‌های شيعی را تامين كنند.


پليس شهر كويته روز جمعه عنوان كرده بود كه تظاهرات‌ شهروندان شيعه پايان يافته است ولی «ابراهيم هزاره»، از رهبران شيعی اين شهر، تاكيد كرد كه تظاهرات‌ها تا زمانی كه نيروهای ارتش برای دفاع از شيعيان وارد كويته نشوند، ادامه خواهد داشت.


شركت‌كنندگان در اين تظاهرات دو روزه، پيكر بيش از پنجاه شهروند شيعی را كه در انفجارهای روز پنج‌شنبه در كويته به شهادت رسيده بودند، بر دوش خود حمل می‌كردند.


شهروندان شيعی كويته تاكيد كرده‌اند كه تا زمان برآورده شدن خواسته‌هايشان مبنی بر تامين امنيت شهرهای شيعه‌نشين، اجساد قربانيان را دفن نخواهند كرد.


در دو انفجار كه روز پنج‌شنبه، در مناطق شيعه‌نشين كويته، مركز ايالت بلوچستان، به وقوع پيوست، بيش از 350 نفر كشته و زخمی شدند.

captcha