رد درخواست صهیونیست‌ها برای دیدار با پاپ و انتقاد یمن از شورای امنیت
کد خبر: 1172
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
بنگاه خبر از فراسوی مرزها/

رد درخواست صهیونیست‌ها برای دیدار با پاپ و انتقاد یمن از شورای امنیت

گروه بین‌الملل: یک دیپلمات واتیکانی، تأکید کرد که بر خلاف ادعای دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در ۱۶ اکتبر، پاپ «فرانسیس» با «بنیامین نتانیاهو» در روز چهارشنبه، اول آبان‌ماه، دیدار نخواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهمترین رویدادهایی که ظرف 24 ساعت گذشته بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفت، به شرح ذیل است:



پاپ دیدار با نخست‌وزیر صهیونیست را نپذیرفت



به گزارش شبکه العالم، یک دیپلمات واتیکانی، تأکید کرد که بر خلاف ادعای دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در ۱۶ اکتبر، پاپ فرانسیس با بنیامین نتانیاهو در روز چهارشنبه آینده دیدار نخواهد کرد. این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در بیان علت دیدار نکردن پاپ با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این دیدار صورت نخواهد گرفت، زیرا هرگونه دیدار با ایشان باید از قبل برنامه‌ریزی شود. این در حالی است که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پنجشنبه گذشته، با پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار و وی را برای سفر به سرزمین مقدس در فلسطین اشغالی دعوت کرد.



محاکمه «حسنی مبارک» به ماه آینده موکول شد



شبکه ماهوار‌ای «المیادین» گزارش داد: ادامه دادگاه حسنی مبارک، دیکتاتور پیشین مصر و پسرانش و «حبیب العادلی» وزیر کشور وقت که متهم به قتل معترضان و سوء استفاده از دارایی‌های عمومی به دلیل صادرات گاز به اسرائیل شده‌اند، پس از سه روز رسیدگی؛ به یک‌ماه بعد موکول شد. قرار است ادامه این دادگاه طی روزهای 16، 17 و 18 نوامبر برای شنیدن اظهارات شهود و بررسی مدارک جدید برگزار شود.



صهیونیست‌ها مدعی آثار تاریخی سرقتی عراق در آمریکا!



به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند از اجرای طرح آرشیو ملی آمریکا برای بازگرداندن آثار تاریخی یهودیان عراق از جمله نسخه‌های قدیمی تورات به آن کشور جلوگیری کنند. این آثار تاریخی یهودیان که به آرشیو عراقی یهودی معروف شده است، در زیرزمین‌های مرطوب صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، نگهداری می‌شد که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند در سال 2003 با ورود به عراق، آن را به کشورشان منتقل کرده‌اند. یهودی‌ها این آثار تاریخی را میراث گرانبهای خود می‌دانند و با تحویل آن به عراق که هیچ یهودی در آن یافت نمی‌شود، مخالفند.



عمر‌البشیر: شورای امنیت سازمان ملل تحت تاثیر رژیم صهیونیستی است



روزنامه سعودی عکاظ روز سه‌شنبه نوشت: «عمر البشیر»، رییس‌جمهوری سودان با اظهار نگرانی نسبت به حوادث سوریه گفت که شورای امنیت سازمان ملل تحت تاثیر رژیم صهیونیستی قرار دارد. این گزارش می افزاید، البشیر با اظهار نگرانی از حوادث سوریه تاکید کرد، تا زمانی که طرف‌ها در سوریه مواضع افراطی و تند داشته باشند، هیچ روزنه امیدی برای حل و فصل بحران در این کشور وجود ندارد.



جلسه سه جانبه سران عربستان ، اردن و امارات در جده



پایگاه خبری «اسکای نیوز» گزارش داد: در آستانه افزایش تماس‌های بین‌المللی برای برگزاری کنفرانس «ژنو 2» سران سه کشور عربستان، اردن و ولی عهد امارات جلسه سه جانبه‌ای را در جده برگزار کردند. در این جلسه پادشاه عربستان میزبان عبدالله دوم، پادشاه اردن و محمد بن زاید آل‌نهیان، ولی عهد ابوظبی بود. خبرگزاری رسمی عربستان در این باره نوشت: در این دیدار خلاصه‌ای از رخدادها و تغییراتی که جهان اسلام و عرب شاهد آن بوده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



بحرین؛ تخفیف در مجازات قاتل، ادامه سرکوب مردم



به گزارش شبکه العالم، دادگاه استیناف بحرین علی‌رغم اعتراف صریح قاتل، حکم صادره علیه پلیس متهم به قتل علی مشیمع را از 7 سال به 3 سال کاهش داد. دادگاه کیفری عالی در 21 ژانویه سال گذشته، این عضو پلیس را به 7 سال زندان محکوم کرده بود. وی اعتراف کرده بود که به بهانه دفاع از خود، یک گلوله ساچمه‌ای به طور مستقیم به سمت «علی مشیمع» شلیک کرد. علی مشیمع از نخستین قربانیان اعتراض‌ها در بحرین از 14 فوریه سال 2011 به‌شمار می‌آید. در همین حال هزاران بحرینی در جزیره ستره جسد شهید حسین مهدی را که با گلوله شبه نظامیان وابسته به رژیم به قتل رسیده بود، تشییع کردند. تشییع‌کنندگان در شعارهای خود مقامات کشور را مسئول قتل این جوان بحرینی دانستند. تظاهرکنندگان با حمل پرچم بحرین بر ادامه راه شهیدان تا تحقق تمام اهداف انقلاب تاکید کردند و خواستار قصاص قاتلان شدند اما نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را با استفاده از گازهای سمی و سلاح ساچمه‌ای سرکوب کردند که بر اثر آن چندین تن از شهروندان زخمی و برخی دیگر دچار خفگی شدند.



وزیر اطلاعات اسرائیل: کانادا از نفوذش برای ممانعت از لغو تحریم‌های ایران استفاده کند



روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی نوشت: وزیر اطلاعات اسرائیل از نخست‌وزیر کانادا خواست از نفوذ خود بر کشورهای متحدش برای جلوگیری از لغو تحریم‌ها علیه ایران بهره بگیرد، پیش از اینکه برنامه هسته‌ای این کشور به نقطه غیرقابل بازگشت برسد. «یووال استینیتز» در سفر خود به آمریکای شمالی؛ جایی که قرار بود با مقامات کانادایی و آمریکایی دیدار کند، به «استفان هارپر» گفت: ظرفیت غنی‌سازی ایران باید متوقف شود و اعمال فشار تنها راه برای دست یافتن به این موضوع است.



دومین گروه از اسرای فلسطین 7 آبان آزاد می‌شوند



شبکه خبری «روسیا الیوم» در خبری اعلام کرد: «عیسی قراقع»، وزیر امور اسرای فلسطین، اظهار داشت که مسئولان رژیم صهیونیستی تصمیم دارند، دومین گروه از اسرای فلسطینی را در موعد مقرر یعنی اواخر ماه جاری میلادی آزاد کنند. وی با بیان این مطلب افزود: اسرائیل 29 ماه جاری میلادی(7 آبان) 30 اسیر فلسطینی را آزاد خواهد کرد. این اسرا از پیش از امضای توافقنامه اسلو در سال 1993 تاکنون در زندان به سر می‌برند. قراقع خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها تاکنون فهرست اسامی اسرایی را که قرار است آزاد شوند، اعلام نکرده‌اند و همچنین اجازه نمی‌دهند، ما اسامی اسرایی که باید آزاد شوند، اعلام کنیم.



تلاش واشنگتن برای آرام کردن ریاض



خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا از دیدار «جان کری» و «سعود الفیصل» در پاریس خبر داده و گفت: سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، در اقامتگاه شخصی خود در پاریس برای ناهار میزبان کری بوده است. این مقام آمریکایی می‌گوید دو طرف در موضوعاتی چون ایران عاری از سلاح هسته‌ای، لزوم پایان دادن به بحران سوریه و برقراری ثبات در مصر تفاهم داشته‌اند، اما در مورد نحوه پاسخگویی به این موارد اختلافاتی وجود دارد.



کویت؛ میزبان کنفرانس کمک به آوارگان سوری



شبکه خبری «روسیاالیوم» در خبری اعلام کرد: دولت کویت موافقت کرده است تا میزبان کنفرانس حامیان مالی آوارگان سوری باشد که از سوی سازمان ملل مطرح شده بود و قرار است این کنفرانس در ژانویه سال آتی میلادی برگزار شود. کابینه کویت در بیانیه‌ای که دیروز صادر شد، اعلام کرد که امیر کویت این میزبانی را با هدف رسیدگی به مشکلات ملت سوریه، کاهش رنج‌ آنان، اعطای کمک‌های بشر دوستانه به آوارگان سوری و کسانی که از این فاجعه انسانی آسیب دیده‌اند، پذیرفته است.


captcha