محمدعلی اوحدی، خادم و پيشكسوت قرآنی جامعه قاريان مشهد درگذشت
کد خبر: 1173840
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷

محمدعلی اوحدی، خادم و پيشكسوت قرآنی جامعه قاريان مشهد درگذشت

استاد محمدعلی اوحدی، پيشكسوت قرآن و از فعالان قرآنی مؤسسه جامعه قاريان قرآن مشهد بعد‌از‌ظهر روز گذشته 29 دی‌ماه در سن 71 سالگی درگذشت.


گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: استاد محمدعلی اوحدی، پيشكسوت قرآن و از فعالان قرآنی مؤسسه جامعه قاريان قرآن مشهد بعد‌از‌ظهر روز گذشته 29 دی‌ماه در سن 71 سالگی درگذشت.








به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، استاد محمدعلی اوحدی، از فعالان و قاريان قرآن شهر مشهد بعد از ظهر جمعه 29 دی‌ماه در سن 71 سالگی در بيمارستان امام زمان(عج) مشهد و پس از سال‌ها تحمل بيماری كليوی دعوت حق را لبيك گفت.


مرحوم اوحدی متولد 1320 كربلا و از فرزندان آيت‌الله خراسانی بود، او در طول دوران تلاوت به بسياری از كشورهای آسيايی، اروپايی، آفريقايی و آمريكای لاتين جهت تلاوت و تبليغ سفر كرده است.


گفتنی است، افتخارات بسياری در كارنامه قرآنی وی به چشم می‌خورد كه از جمله آن‌ها دريافت لوح خادم القرآن الكريم در سال 1388 از دست رياست جمهور است.


مرحوم اوحدی در عراق، برای اولين‌بار با دو قاری مصری «عبدالفتاح شعشاعی» و شيخ «ابوالعينين شعيشع» آشنا شد؛ عشق به فراگيری قرآن و تصميم قاطع در قرائت قرآن در وی به وجود آمد و او را بی‌قرار كرد.


لذا نزد دو استاد «عبدالوهاب دروی» و شيخ «صلاح‌الدين»، تجويد را آموخت و صوت و لحن را از قاريان مصری فراگرفت و سرانجام هم‌زمان با وفات آيت‌الله سيد‌ابوالحسن اصفهانی به همراه خانواده به ايران مراجعت كرد.


مرحوم اوحدی در جهت ارتقای دانش قرآنی خود، با زحمت فراوان در سال 1354 به مصر و قاهره رفت و به فراگيری نكات و علوم قرآنی نزد اساتيدی همچون استاد محمد ‌خليل‌الحصری، استاد مصطفی اسماعيل و استاد عبدالعظيم خياط پرداخت.


حدود چهل سال است كه به عنوان قاری رسمی آستان قدس رضوی افتخار قرائت در اين آستان را دارد و در خصوص قرائت‌های هفت‌گانه قرآن نيز مطالعاتی انجام داد.


خانواده وی در جبهه‌های جنگ حضور فعال داشته و يك فرزند شهيد و يك فرزند جانباز تقديم اسلام كرد و ضمن شركت در مسابقات و داوری در سطح بين‌‌المللی به تعليم مربيان پرداخته و شاگردان متعددی تحويل جامعه داده است.


خبرنگار: مسعود كسايی

captcha