استاد اوحدی نخستين قاری ارائه‌كننده سبک‌های مصری در ايران بود
کد خبر: 1174246
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
داوودآبادی

استاد اوحدی نخستين قاری ارائه‌كننده سبک‌های مصری در ايران بود

نائب رئيس تشكل‌های قرآنی كشور با اشاره به تلاش‌های استاد محمدعلی اوحدی در عرصه ترويج قرآن كريم، گفت استاد اوحدی جزو نخستين افرادی بود كه سبك‌های مصری را در ايران ارائه و قرآن را با اين سبك‌ها تلاوت كرد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: نائب رئيس تشكل‌های قرآنی كشور با اشاره به تلاش‌های استاد محمدعلی اوحدی در عرصه ترويج قرآن كريم، گفت: استاد اوحدی جزو نخستين افرادی بود كه سبك‌های مصری را در ايران ارائه و قرآن را با اين سبك‌ها تلاوت كرد.


محمدرضا داوودآبادی، نائب رييس تشكل‌های قرآنی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی ضمن عرض تسليت درگذشت استاد محمدعلی اوحدی، ايشان را پيشكسوت‌ترين استاد تلاوت قرآن در ايران دانست.


داوودآبادی اظهار كرد: استاد اوحدی تلاش‌های زيادی در عرصه قرآن كريم داشتند كه به دليل همين تلاش‌ها، امروز به عنوان استادالاساتيد مشهور هستند.


وی با اشاره به تلاش‌های استاد محمدعلی اوحدی در عرصه ترويج قرآن كريم، گفت: استاد اوحدی جزو نخستين افرادی بود كه سبك‌های مصری را در ايران ارائه و قرآن را با اين سبك‌ها تلاوت كرد.


رئيس هيئت مديره جامعه قاريان مشهد با اشاره به اينكه استاد اوحدی به عنوان داور بين‌المللی در مسابقات قرآن شركت داشت، گفت: ايشان چند سالی در شورای عالی قرآن كارشناس ارشد تلاوت بودند و در سال‌های گذشته به عنوان خادم پيشكسوت قرآن كريم در كشور معرفی و از رئيس جمهور نيز لوح تقدير دريافت كرد.


وی با بيان اينكه استاد اوحدی جزو نخستین قراء ايرانی بود كه با عبدالباسط و مصطفی اسماعيل ملاقات داشته و در محضر آنها به شاگردی و تلمذ پرداخت، گفت: اكثر قراء كشور از جلسات ايشان استفاده كرده‌اند.


داوودآبادی با اشاره به اينكه استاد اوحدی در كنار تلاوت قرآن كريم به تعليم و تربيت شاگردان قرآنی و ارائه سبک‌های مصری مشغول بودند، عنوان كرد: استاد اوحدی به كشورهای مختلف خارجی سفر و در آنجا شكوه قاريان ايرانی را به نمايش گذاشتند.


رئيس هيئت مديره جامعه قاريان مشهد تاكيد كرد: تلاش‌های استاد اوحدی در عرصه ترويج قرآن كريم ماندگار خواهد بود و راه پربركت ايشان ادامه خواهد يافت.

captcha