درخواست شيعيان پاكستان برای رسيدگی دولتی به جنايات تروريستی كويته
کد خبر: 1194047
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷

درخواست شيعيان پاكستان برای رسيدگی دولتی به جنايات تروريستی كويته

مسلمانان شيعه هزاره در شهر كويته در جنوب‌ غربی پاكستان از دولت اسلام‌آباد خواستند تا با برپايی نشستی فوق‌العاده در پارلمان، به مسئله جنايت‌های اخير تروريستی عليه شيعيان در اين شهر رسيدگی كنند.


گروه بين‌الملل: مسلمانان شيعه هزاره در شهر كويته در جنوب‌ غربی پاكستان از دولت اسلام‌آباد خواستند تا با برپايی نشستی فوق‌العاده در پارلمان، به مسئله جنايت‌های اخير تروريستی عليه شيعيان در اين شهر رسيدگی كنند.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه تلويزيونی «Press TV»، «عبدالخالق هزاره»، رئيس حزب دمكراتيك هزاره ديروز، 5 اسفند، اعلام كرد: «راجا پرويز اشرف»، نخست‌وزير پاكستان بايد نمايندگان آژانس‌های اطلاعاتی كشور را فرابخواند تا مسئله «قتل‌عام شيعيان هزاره در كويته» را در پارلمان مورد بررسی قرار دهند.


28 بهمن‌ماه سال جاری در اثر يك بمب‌گذاری در كويته حداقل 90 نفر از جمله زنان و كودكان كشته و 200 نفر ديگر زخمی شدند كه به گفته پليس اكثر قربانيان شيعيان بودند.


پيش از آن نيز انفجار دو بمب در شهر كويته در استان بلوچستان پاكستان حدود صد قربانی ديگر بر جای گذاشت.


گروه تروريستی لشكر جنگوی مسئوليت اين بمب‌گذاری‌ها را بر عهده گرفتند.


هزاره گفت: در طول چند سال اخير ما بيش از 1200 نفر را كه تعداد قابل توجهی از آنان زنان و كودكان بوده‌اند، به خاك سپرده‌ايم.


روز جمعه، پليس پاكستان از دستگيری «مالك اسحاق»، رهبر لشكر جنگوی در خانه شخصی‌اش در شهر «رحيم يار خان» خبر داد.


هزاره عنوان كرد: ما همواره دستگيری عاملان اين جنايات فرقه‌ای را از دولت خواستار بوده‌ايم. اسحاق بايد به خاطر شركت در اين جنايت‌ها مجازات شود.

captcha