انتقاد شيخ صفار از سكوت نهادهای بين‌المللی در برابر جرايم رژيم صهيونيستی
کد خبر: 1197377
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴

انتقاد شيخ صفار از سكوت نهادهای بين‌المللی در برابر جرايم رژيم صهيونيستی

شيخ حسن الصفار، انديشمند شيعی عربستان و امام جمعه قطيف از سكوت نهادهای بين‌المللی در برابر جرايم رژيم صهيونيستی عليه اسيران فلسطينی كه شامل انواع شكنجه و توهين می‌شوند، انتقاد كرد.


گروه بين‌الملل: شيخ حسن الصفار، انديشمند شيعی عربستان و امام جمعه قطيف از سكوت نهادهای بين‌المللی در برابر جرايم رژيم صهيونيستی عليه اسيران فلسطينی كه شامل انواع شكنجه و توهين می‌شوند، انتقاد كرد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه خبری «راصد»، شيخ حسن الصفار، امام جمعه استان شيعه‌نشين «قطيف» در منطقه «الشرقيه» عربستان با اشاره به اين مطلب، دوگانگی ارزشی جامعه بين‌الملل را به شدت مورد انتقاد قرار داد.


وی گفت: جامعه بين‌الملل با رژيم صهيونيستی به عنوان يك تافته جدا بافته كه ملزم به رعايت قواعد و قوانين بين‌المللی نيست، رفتار می‌كند و اشغال سرزمين‌های عربی از سوی اين رژيم و داشتن سلاح هسته‌ای را كه تهديدی عليه كشورهای منطقه خاورميانه به شمار می‌رود، در نظر نمی‌گيرند.


الصفار تصريح كرد: اسرائيل حقوق بشر را در فلسطين زير پا گذاشت و سرزمين مسلمانان را ويران كرد و اين در حالی است كه خواسته‌ و اراده‌ای برای مجازات آن به خاطر همه جرايمی كه مرتكب شد، وجود ندارد.


وی به اقدام مقاومت اسلامی در فلسطين و لبنان در به اسارت در آوردن يك سرباز اسرائيلی اشاره كرد و در ادامه اظهار داشت: در پی اين اقدام مقاومت اسلامی همه مجامع بين‌المللی اعتراض خود را نشان دادند در حالی كه هيچ نهادی به وجود 5 هزار اسير فلسطينی در زندان‌های رژيم صهيونيستی اهميت نمی‌دهد.


خطيب جمعه استان شيعه نشين قطيف تأكيد كرد: بيش از 5 هزار و 417 اسير فلسطينی در زندان‌های رژيم صهيونيستی در اسارت به سر می‌برند كه تعداد زيادی از آن‌ها را زنان و كودكان تشكيل می‌دهند و برخی از آن‌ها نيز به بيماری‌های سختی مبتلا هستند و در ميان آنها كسانی نيز هستند كه برای بيش از 20 سال است كه در زندان به سر می‌برند.


شيخ حسن الصفار در پايان از دليل عدم توجه نهادهای بين‌المللی به درد و رنج اسيران فلسطينی پرسيد و از همه امت عربی و اسلامی خواست تا در برابر رنج اسيران فلسطينی احساس مسئوليت كنند و نقش خود را ايفا بكنند.

captcha