گروه هنر: مسئول هيئت رزمندگان اسلام شازند از برپايی نمايشگاه ياس كبود بهمناسبت ايام فاطميه و سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در اين شهرستان خبر داد.
|
عينالله كاظمی، مسئول هيئت رزمندگان اسلام شازند در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، گفت: همزمان با ايام سوگواری حضرت فاطمه(س) و سالروز شهادت اين بانوی بزرگوار نمايشگاه ياس كبود به همت جمعی از اعضاي هيئت رزمندگان و كانون ابوذر مسجد امام حسين(ع) اين شهرستان داير شده است.
وی با بيان اينكه اين نمايشگاه از دهم فروردينماه در محله طالقانی شهرستان شازند افتتاح شده است و تا 26 فروردینماه ادامه دارد، افزود: بيش از 17 يادمان از زمان صدر اسلام، ولادت، زندگی و شهادت حضرت فاطمه(س) شامل، يادمان كوچههای بنیهاشم(ع)، خانه حضرت فاطمه(س)، محل شهادت، فدك، ودای حسين(ع) با مادر و ... در قالب ماكت به تصوير كشيده شده است.
كاظمی اظهار كرد: همچنين در كنار اين نمايشگاه، ويژهبرنامه شب شهادت حضرت زهرا(س) به همراه مراسم عزاداری و حمل نمادين تابوت اين بانوی بزرگوار در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) و ويژهبرنامه روز شهادت نيز با حضور و سخنرانی امام جمعه شازند حجتالاسلام حيدری در گلزار شهدای اين شهرستان برگزار میشود.
اين مقام مسئول در پايان با اشاره به برگزاری ويژهبرنامه عزاداری ويژه بانوان شهرستان افزود: مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) با حضور بانوان شهرستان و سخنرانی حجتالاسلام ملكی، نماينده ولی فقيه در سپاه ناحيه شازند در مسجد امام سجاد(ع) اين شهرستان و آستان امامزادگان سهل ابن علی(ع) آستانه برگزار میشود.