گروه اجتماعی: ويژهبرنامههای دهه دوم فاطميه در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه اصفهان، نمايندگی امامزاده هلال بن علی(ع) يدالله افروز، رئيس هيئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) 22 فروردينماه در گفتوگو با خبرنگاران، ويژهبرنامههای دهه دوم فاطميه در آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) را تشريح كرد.
افروز خاطرنشان كرد: ويژهبرنامه در سوگ بانوی آفتاب با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمين حلوائيان از روز چهارشنبه، 21 فروردينماه به مدت 5 شب در صحن جنوبی آستان مقدس برگزار خواهد شد.
وی افزود: مرثيهسرايی مداحان اهل بيت(ع)، اجرای گروه تواشيح و همخوانی هلال منير و قرائت زيارت فدكيه از ديگر برنامههای در سوگ آفتاب در حرم مطهر خواهد بود.
رئيس هيئت امنای آستان هلال بن علی(ع) برگزاری تجمع بزرگ هيئات فاطمی برای چهارمين سال متوالی در حرم مطهر را از جمله برنامههای سالروز شهادت حضرت زهرا(س) عنوان كرد و افزود: اين تجمع، از ساعت 18 روز يكشنبه، 25 فروردينماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ميدان امام حسن مجتبی(ع) آغاز خواهد شد و با راهپيمايی هيئات مذهبی در يك دسته منسجم به سمت آستان مقدس و برپايی آيين سوگواری در اين مكان مقدس ادامه خواهد يافت.
افروز ادامه داد: اين مراسم به صورت زنده از سيمای مركز اصفهان و برخی شبكههای ملی و بينالمللی پخش خواهد شد.
رئيس هيئت امنای آستان هلال بن علی(ع) برپايی نمايشگاه عكس ياس نبوی و مسابقه پيام ياس نبوی را از ديگر برنامههای فرهنگی حرم مطهر عنوان كرد و افزود: مسابقه «پيام ياس نبوی» با موضوع خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) از متن كتاب پيام ياس نبوی برگزار خواهد شد.
افروز خاطرنشان كرد: برگزاری نشست مسئولان هيئتهای مذهبی شهرستان آران و بيدگل نيز از ديگر برنامههای اين ايام است كه پنجشنبه، 22 بهمنماه در سالن اجتماعات حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: آيين شام غريبان شهادت حضرت زهرا(س) نيز همچون سالهای گذشته در حرم مطهر برگزار خواهد شد.