گروه اجتماعی: مديركل تبليغات اسلامی استان كردستان با اشاره به پایان مراسم اعتکاف گفت: امسال بیش از يكهزار و 550 كردستانی در مراسم اعتكاف شرکت كردهاند.
حجتالاسلام مسعود صفیياری، مديركل تبليغات اسلامی استان كردستان در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، اظهار كرد: بیش از يكهزار و 550 معتكف كردستانی در سطح مساجد جامع استان همزمان با سراسر كشور به مراسم اعتكاف پرداختند.
وی با اشاره به اينكه دیروز سومين روز از مراسم معنوی اعتكاف بود، افزود: مساجد جامع و امام حسين(ع) شهرستان سنندج امسال ميزبان 75 برادر معتكف و 95 خواهر معتكف بود.
حجتالاسلام صفیياری اعلام كرد: در مسجد امام حسين(ع) شهرستان كامياران 110 خواهر و برادر، در مسجد رسول الله(ص) شهرستان دهگلان 20 نفر معتكف شدند.
وی با اشاره به اينكه در مسجد سيدالشهدا و الزهرای شهرستان قروه نيز 270 نفر معتكف شدند، بيان كرد: همچنين مساجد جامع سريشآباد، دزج، دلبران، مالوجه، ونيار و شورآبادخان نيز پذيرای بانوان و آقايان معتكف بود.
مديركل تبليغات اسلامی استان كردستان با اشاره به اينكه 20 مسجد استان پذيرای معتكفان كردستانی بود، اعلام كرد: علاوه بر مساجد ياد شده مساجد موسیابنجعفر(ع)، و مساجد جامع شهرهای بيجار، حسنآباد ياسوكند، بيانلو، پيرتاج، توپ آغاج، بابارشانی و جعفرآباد نيز پذيرای معتكفان بود.
وی اعتكاف را يك سنت حسنه برشمرد و یادآور شد: برپايی نماز جماعت، قرائت ادعيه، قرائت نماز، احكام و پاسخگويی به شبهات دينی از جمله برنامههايی بود كه در مراسم اعتكاف انجام شد.