کد خبر: 1237961
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

اهدای عضو و نجات جان 8 بيمار در مشهد

اهدای اعضا دو بيمار مرگ مغزی شده در مشهد مقدس لبخند زندگی را بر لبان هشت بيمار نيازمند به عضو نشاند.


گروه سلامت: اهدای اعضا دو بيمار مرگ مغزی شده در مشهد مقدس لبخند زندگی را بر لبان هشت بيمار نيازمند به عضو نشاند.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ابراهيم خالقی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای بيمارستان منتصريه دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بيان اين مطلب افزود: با عمل اهدای عضو از اميرچشمی 17 ساله و محمد وثوق‌زاده 32 ساله هشت بيمار نيازمند به عضو زندگی دوباره‌ای پيدا كردند.


خالقی ادامه داد: ‌بر اين اساس كليه‌های زنده ياد امير چشمی، كه از بيمارستان واسعی سبزوار به واحد فراهم آوری اعضای پيوندی در مركز پيوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود به فردی 29 ساله از چناران و شخص 32 ساله ديگری از مشهد كه سال‌ها از نارسائی كليه رنج می‌بردند و با دياليز تحت درمان بودند به صورت رايگان اهدا و پيوند شد.


وی در ادامه سخنان خود افزود: كبد مرحوم امير چشمی نيز به خانمی 37 ساله از مشهد پيوند شد.


مسئول واحد فراهم آوری اعضای بيمارستان منتصريه دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار كرد: ‌در عمل اهدای عضو از اهدا كننده مرگ مغزی محمد وثوق‌زاده 32 ساله كه از بيمارستان امام رضا (ع) به واحد فراهم آوری اعضای پيوندی در مركز پيوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس انجام مراحل تأييد مرگ مغزی و رضايت خانواده وی در بيمارستان منتصريه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.


خالقی گفت: ‌كليه‌های زنده ياد محمد وثوق‌زاده به خانمی 36 ساله از بيرجند و فردی 39 ساله از مشهد كه سال‌ها از نارسائی كليه رنج می‌بردند و با دياليز تحت درمان بودند به صورت رايگان اهدا و پيوند شد.


وی افزود: ‌كبد محمد وثوق‌زاده نيز جهت پيوند به بيمارستان نمازی شيراز ارسال و به فردی 31 ساله ساكن همدان پيوند شد.


مسئول واحد فراهم آوری اعضای بيمارستان منتصريه دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار كرد: ‌قرنيه‌های وی نيز جهت پيوند به بيمارستان خاتم الانبياء مشهد ارسال و به فردی از گلمكان و خانمی 44 ساله مشهدی پيوند شد.

captcha