نمايشگاه «قرآن و عترت» در قم برپا می‌شود
کد خبر: 1256118
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸

نمايشگاه «قرآن و عترت» در قم برپا می‌شود

معاون فرهنگی ـ هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نمايشگاه قرآن و عترت به مناسبت ماه رمضان در قم خبر داد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نمايشگاه قرآن و عترت به مناسبت ماه رمضان در قم خبر داد.


سيدرسول موسوی‌نژاديان، معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، گفت: اين نمايشگاه با هدف ترويج معارف قرآنی، ارائه الگوی دينی و تقويت فعاليت‌های قرآنی در سطح استان قم، از 27 تيرماه در مجتمع ناشران قم برپا می‌شود.


وی در ادامه تصريح كرد: نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت بر اساس توسعه فرهنگ قرآنی و اهل‌ بيت(ع) شكل گرفته و جای جای اين نمايشگاه درصدد تعميق فرهنگ قرآن و الگوسازی برای رفتار قرآنی و انس بيشتر مردم با اين كتاب آسمانی و ائمه اطهار(ع) خواهد بود.


موسوی‌نژاديان در ادامه به بخش‌های مختلف نمايشگاه اشاره و عنوان كرد: مؤسسات قرآنی، ناشران فعال در حوزه قرآن و اهل ‌بيت(ع)، كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قم، مطبوعات قرآنی و كانون‌های تبليغاتی استان، به ارائه فعاليت‌های خود در حوزه قرآن و اهل‌ بيت(ع) خواهند پرداخت.


اين مسئول فرهنگی، موزه آثار نفيس، نرم‌افزارها و رسانه‌های ديجيتال قرآنی، سايت‌ها و وبلاگ‌های قرآنی، صنايع دستی، تابلو فرش و كودك و نوجوان را از جمله بخش‌های ديگر نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت عنوان كرد.


معاون فرهنگی ـ هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به حضور انجمن‌های هنری وابسته به اين اداره كل در اين نمايشگاه گفت: انجمن‌های تجسمی، خوشنويسان و عكاسان قم و همچنين آموزشگاه‌های آزاد هنری استان با حضور در اين نمايشگاه و برپايی كارگاه‌های زنده هنری، فضايی جذاب و متنوع را ايجاد خواهند كرد.


وی برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و هنری و همچنين اجرای برنامه‌های جذاب در حاشيه اين نمايشگاه از جمله تواشيح، قرائت قرآن و برگزاری نشست‌های تخصصی را از ديگر برنامه‌های اين نمايشگاه عنوان كرد.


موسوی‌نژاديان در پايان به زمان و مكان نمايشگاه اشاره كرد و اظهار كرد: نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و شركت تعاونی ناشران استان و مشاركت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 27 تير تا چهارم مردادماه سال جاری در مجتمع ناشران قم (خيابان معلم) برپا می‌شود كه علاقه‌مندان به قرآن و اهل ‌بيت(ع) می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 24 از اين نمايشگاه بازديد كنند.

captcha