درخواست تأسيس سازمان صدور فتوا در الجزاير
کد خبر: 1265124
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰

درخواست تأسيس سازمان صدور فتوا در الجزاير

شورای هماهنگی امامان جماعت الجزاير از دولت اين كشور خواست تا برای جلوگيری از دودستگی در ميان شهروندان، سازمانی برای صدور فتوا و نظارت بر آن‌ها تأسيس كند.


گروه بين‌الملل: شورای هماهنگی امامان جماعت الجزاير از دولت اين كشور خواست تا برای جلوگيری از دودستگی در ميان شهروندان، سازمانی برای صدور فتوا و نظارت بر آن‌ها تأسيس كند.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«algerie-focus»، به دنبال هشدار وزارت اوقاف و امور اسلامی الجزاير نسبت به فتواهای صادرشده از سوی علما و امامان غير الجزايری و فتواهايی كه منافع عالی اين كشور و افكار دينی آن را هدف قرار می‌دهند، شورای هماهنگی امامان جماعت تاسيس سازمان نظارت بر فتواهای را خواستار شد.


پيش از اين، بوعبدالله غلام‌الله، وزير اوقاف و امور دينی الجزاير نيز نسبت به صدور فتواهای مغاير با تعاليم اسلامی توسط برخی علمای وابسته به گروه‌های سلفی هشدار داده و تاسيس سازمانی برای صدور فتوا را خواستار شده بود ولی با فرارسيدن ماه مبارك رمضان و افزايش فتواهای نادرست، ديگر گروه‌های اسلامی الجزاير نيز تنها راه برای مقابله با تحريف تعاليم اسلامی را تاسيس سازمانی برای سارمان‌دهی فتواهای دينی اعلام كردند.


در بيانيه شورای هماهنگی امامان جماعت الجزاير تصريح شده است: برخی از مردم الجزاير به‌ويژه در ماه مبارك رمضان برای سؤالات و استفتاء، با علمای دين وابسته به كشورهای اسلامی ديگر نظير عربستان سعودی و مصر در ارتباط هستند، در حالی كه نمی‌دانند فتوا نسبت به زمان و مكان صدور آن متفاوت است.


همچنين اين شورا از دولت خواست تا مسئوليتی با عنوان «مفتی جمهوری الجزاير» در قانون اساسی اين كشور تعريف شود و فرد منتخب رأی نهايی درباره فتواهای صادرشده و دستورات دينی را اعلام كند تا شهروندان دچار تفرقه و دودستگی در مورد انجام امور دينی خود نشوند.

captcha