کد خبر: 1268157
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸

همايش قشر بسيج زنان در قم برگزار شد

همايش قشر بسيج زنان همزمان با 13 مردادماه سالروز قشر جامعه بسيج زنان به مناسبت بزرگداشت شهيده مريم فرهانيان درسال 63 در قم برگزار شد.


گروه اجتماعی: همايش قشر بسيج زنان همزمان با 13 مردادماه سالروز قشر جامعه بسيج زنان به مناسبت بزرگداشت شهيده مريم فرهانيان درسال 63 در قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، همايش قشر بسيج جامعه زنان همگام با سراسر كشور به منظور بزرگداشت شهيده مريم فرهانيان همچنين شهيده سيده طاهره هاشمی، ناهيد فاتحی كرجو، نسرين افضل، طيبه واعظی، فاطمه تركان از شهدای شاخص 8 سال دفاع مقدس در دفتر تبليغات اسلامی قم برگزار شد.


در اين همايش كه امروز، 13 مردادماه برگزار شد خانم ساسانی، مسئول تحقيقات و آموزش وزارت كشور درباره نقش مهم زنان در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت.


همچنين معصومه هاشمی، خواهر شهيده سيده‌طاهره هاشمی شهيد شاخص كشوری در سال 92 به تبيين شخصيت اين شهيد پرداخت.


وی عنوان كرد: شهيد سيده طاهر هاشمی در سال 46 در شهرستان آمل به دنيا آمد و در سن 14 سالگی در سال 60 در درگيری ميان مهاجمين جنگلی و مردم به مقام شهادت رسيد.


خواهر شهيده سيده هاشمی درباره چگونگی شهادت طاهره هاشمی توضيح داد: روز ششم بهمن ماه سال 60 گروهك‌های معاند انقلاب اسلامی با اشغال شهر آمل با نيروهای بسيجی و مردمی درگير شدند.


وی افزود: آن شب درگير و دار مراسم عقد خواهرمان بوديم كه با شدت يافتن درگيري‌ها بين اعضای ملحد اتحاديه كمونيست ايران و نيروهای مسلح شهر به خصوص پاسداران و در پی تعطيلی مدارس سيده‌طاهره مشغول جمع‌آوری دارو و رساندن غذا به بسيجيان و پاسداران در حال تلاش بود كه در اثر اصابت دو گلوله به گردن و قلبش به فيض شهادت رسيد.


همايش قشر جامعه بسيج زنان همزمان با استان قم در سراسر كشور به مناسبت بزرگداشت شهيده مريم فرهانيان يكی ديگر از زنان انقلابی و رزمنده برگزار شد.

captcha