گروه اجتماعی: سال تحصيلی جديد حوزه علميه صاحب الزمان(عج) شهر مرند در استان آذربايجان شرقی زودتر از ساير حوزههای علميه كشور پنجشنبه، 24 مردادماه با حضور معاون تهذيب حوزههای علميه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، غلامرضا انامق نژاد، مدير حوزه علميه صاحب الزمان(عج) شهر مرند پنجشنبه، 24 مردادماه، در آيين افتتاحيه آغاز سال تحصيلی جديد حوزه علميه صاحب الزمان(عج) شهر مرند كه با حضور معاون تهذيب حوزههای علميه برگزار شد، با اشاره به قدمت فعاليت حوزه علميه در شهر مرند اظهار کرد: قدمت فعاليت حوزه علميه در شهر مرند به بيش از 300 سال پيش باز میگردد كه اين مدرسه علميه پس از تجديد بنا مدت چهار سال است كه فعاليت جديد خود را آغاز كرده است و در اين مدت كوتاه موفقيت هايی را كسب كرده كه به اندازه حوزه های علميه چند ده ساله ای كه فعال هستند در زمينههای علمی ظهور و بروز داشته است.
وی افزود: طلاب اين مدرسه علميه در سطح حوزه های علميه استان آذربايجان شرقی در دو سال اخير رتبه اول را كسب كرده است.
حجت الاسلام انامق نژاد ادامه داد: طلاب اين مدرسه كه در المپياد علمی شمالغرب كشور شركت كرده بودند موفق به كسب رتبه برتر اين المپياد شدند.
مدير حوزه علميه صاحب الزمان(عج) شهر مرند برپايی دروس پاره وقت برای علاقه مندان به علوم دينی و حوزوی، اجرای برنامه های پژوهشی و تحقيقاتی را از ديگر فعاليت های اين مدرسه علميه برشمرد.
وی با اشاره به علل موفقيت طلاب مدرسه علميه صاحب الزمان(عج) شهر مرند خاطرنشان كرد: بازگشت به آموزه های قرآن و سنت يكی از دلايل موفقيت اين مدرسه علميه است؛ سعی كرديم با تمام توان به سمت تطبيق زندگی طلبه بعنوان طالب عالم با كتاب و سنت حركت كنيم.
یادآور می شود، مراسم افتتاحيه سال تحصيلی جديد حوزه علميه صاحب الزمان(عج) شهر مرند با حضور حجت الاسلام نعمت زاده امام جمعه اين شهر و حجت الاسلام حسينخانی معاون تهذيب حوزه های علميه سراسر كشور و جمعی از مسئولان و علمای اين شهر برگزار شد.