کد خبر: 1273549
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
حجت‌الاسلام حسينخانی

طالب دنيا نبودن از ویژگی‌های مهم اهل علم است

معاون تهذيب حوزه‌های علميه سراسر كشور يكی از خصوصيات مهم اهل علم را طالب دنيا نبودن عنوان كرد و افزود اگر اهل علم، دنيا طلب بوده و آخرت طلبی را رها كنند قطعا ديگر عالم نبوده و نخواهند توانست مراتب تقرب الهی را طی كنند.


گروه اجتماعی: معاون تهذيب حوزه‌های علميه سراسر كشور يكی از خصوصيات مهم اهل علم را طالب دنيا نبودن عنوان كرد و افزود: اگر اهل علم، دنيا طلب بوده و آخرت طلبی را رها كنند قطعا ديگر عالم نبوده و نخواهند توانست مراتب تقرب الهی را طی كنند.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، حجت‌الاسلام حسينخانی، معاون تهذيب حوزه‌های علميه سراسر كشور شامگاه گذشته، 25 مردادماه در آيين افتتاحيه آغاز سال تحصيلی جديد حوزه علميه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند با اشاره به ويژگی‌های علم تصريح كرد: يكی از قصه‌های پايانی سوره قصص مربوط به قارون است كه خداوند در اين سوره خطاب به قارون می‌فرمايد «از غرور خود فرحناك نباش كه خداوند انسان‌های سرمست و مغرور را دوست ندارد، از آنچه كه خدا به تو داده است خانه آخرتت را جاويد بساز، البته نصيب زندگی دنيوی خود را فراموش نكن، به ديگران احسان كن و به دنبال فساد در زمين مباش كه خداوند فسادگران را دوست ندارد».


وی افزود: گروهی به مال و ثروت قارون غبطه می‌خوردند و آه و حسرت می‌كشيدند، گروه دوم با انتقاد از گروه اول گفتند: ثواب و پاداش خدا به مراتب بهتر است و البته ثواب خدا شامل كسی نمی‌شود مگر اينكه صبر داشته باشد.


معاون تهذيب حوزه‌های علميه سراسر كشور با بيان اينكه خداوند عاقبت، خانه قارون و خودش را در زمين فرو برد، اظهار كرد: جای اين پرسش است كه چرا خداوند، مردم اطراف قارون را دو دسته كرد و يكی را دنيا طلبان و گروه ديگری را طالبان علم تعبير كرد، شايد يك وجه اين مسئله اين باشد كه خداوند می‌خواهد بفرمايد يكی از خصوصيات مهم اهل علم، اين است كه دنيا طلب نباشند، اگر اهل علم، دنيا طلب بوده و آخرت طلبی را رها كنند قطعا ديگر عالم نبوده و نخواهند توانست مراتب تقرب الهی را طی كنند.


حجت‌الاسلام حسينخانی يادآور شد: اگر بالاترين مراتب درجه علمی را طی كرديم، اما دلمان در گرو دنيا بود، نشانه اين است كه خالص نيستيم.

captcha