گروه اجتماعی: بهمناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامی در مراسمی 45 آزاده خراسان جنوبی تجليل شدند.
به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، حسن ساكی، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبی صبح امروز، 27 مردادماه در مراسم تجليل از آزادگان ضمن عرض تبريك سالروز ورود آزادگان به وطن اسلامی، گفت: روزیكه صدام نخستين گلوله را بهعنوان جنگ آغاز كرد ارتش بعثی با استمداد 12 لشكر، 15 تيم مستقل و تيپ 10رئيس جمهوری و 20 تيم كادر مرزی مجهز با ايران بر سر جنگ آمد.
وی با اشاره به اينكه دشمن در 31 شهريور 1359 با هجوم ارتش عراق به مرزهای غرب و جنوب و حمله هوايی به چند فرودگاه ايران جنگ تحميلی هشت ساله دولت عراق به رهبری صدام حسين عليه ايران آغاز شد، بیان كرد: اين واقعه در حالی اتفاق افتاد كه تنها 19 ماه از پيروزی انقلاب اسلامی میگذشت.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبی با بيان اينكه حمله عراق به كشور ما در 31 شهريور 1359 طولانیترين جنگ را در منطقه پس از جنگهای صـليبی رقم زد، اظهار كرد: مردم نبايد صبر و بردباری آزادگان را به فراموشی بسپارند، چون امتحانی كه خدا از آزادگان در دفاع مقدس داشته سختترين امتحان بوده است.
ساكی با بيان اينكه خراسان جنوبی حدود 240 آزاده دارد و تمامی ما بايد مروج فرهنگ ايثارگری، آزادی و شهادت باشيم، يادآور شد: آزادگان ما افرادی هستند كه با تحريكاتروانی بسياری دستهپنجه نرم كردهاند.
گفتنی است؛ در اين مراسم از 45 آزاده خراسان جنوبی تجليل شد.