کد خبر: 1274272
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
طی مراسمی؛

45 آزاده خراسان جنوبی تجليل شدند

به‌مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامی در مراسمی 45 آزاده خراسان جنوبی تجليل شدند.


گروه اجتماعی: به‌مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامی در مراسمی 45 آزاده خراسان جنوبی تجليل شدند.


به گزارش خبرگزاری بين‏المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، حسن ساكی، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبی صبح امروز، 27 مردادماه در مراسم تجليل از آزادگان ضمن عرض تبريك سالروز ورود آزادگان به وطن اسلامی، گفت: روزی‌كه صدام نخستين گلوله را به‌عنوان جنگ آغاز كرد ارتش بعثی با استمداد 12 لشكر، 15 تيم مستقل و تيپ 10رئيس جمهوری و 20 تيم كادر مرزی مجهز با ايران بر سر جنگ آمد.


وی با اشاره به اينكه دشمن در 31 شهريور 1359 با هجوم ارتش عراق به مرزهای غرب و جنوب و حمله هوايی به چند فرودگاه ايران جنگ تحميلی هشت ساله دولت عراق به رهبری صدام ‌حسين عليه ايران آغاز شد، بیان كرد: اين واقعه در حالی اتفاق افتاد كه تنها 19 ماه از پيروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت.


مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبی با بيان اينكه حمله عراق به كشور ما در 31 شهريور 1359 طولانی‌ترين جنگ را در منطقه پس از جنگ‌های صـليبی رقم زد، اظهار كرد: مردم نبايد صبر و بردباری آزادگان را به فراموشی بسپارند، چون امتحانی كه خدا از آزادگان در دفاع مقدس داشته سخت‌ترين امتحان بوده است.


ساكی با بيان اينكه خراسان جنوبی حدود 240 آزاده دارد و تمامی ما بايد مروج فرهنگ ايثارگری، آزادی و شهادت باشيم، يادآور شد: آزادگان ما افرادی هستند كه با تحريكات‏روانی بسياری دسته‏پنجه نرم كرده‌اند.


گفتنی است؛ در اين مراسم از 45 آزاده خراسان جنوبی تجليل شد.

captcha