گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسيدن سالروز جهانی مساجد، مضجع شريف ميراحمدبن موسی شاهچراغ(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.
به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، نمايندگی شاهچراغ(ع) مراسم معنوی غبارروبی مضجع مطهر حضرت سيد مير احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و سيد مير محمدبن موسی(ع) امروز چهارشنبه، 30 مردادماه همزمان با زوز جهانی مساجد با حضور آيتالله محمدمهدی دستغيب توليت آستان مقدس، خانواده شهدا، ايثارگران، جانبازان و جمعی از مسئولان اداره ثبت اسناد و املاك استان فارس، مسئولان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شيراز، اعضای شورای شهر مرودشت، خادمان و كاركنان اين آستان مقدس و علاقمندان به ذريه رسول مكرم اسلام(ص) با شكوه بسيار برگزار شد.
شركتكنندگان در اين مراسم با تجمع در ايوان حرم مطهر شاهچراغ(ع) مراسم را با تلاوت قرآن آغاز كرده و پس از قرائت اذن دخول و زيارتنامه به حرم مطهر وارد شدند.
درب ضريح مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توسط آيتالله دستغيب گشوده شد و جمعی از شركتكنندگان در اين مراسم با ورود به ضريح تذورات مردمی را جمعآوری كرده و به سالن شمارش وجوه منتقل كردند و مضجع مطهر را غبارروبی كردند.
همزمان با غبارروبی مداحان اهلبيت(ع) حضرت به ذكر فضائل و مناقبت حضرت شاهچراغ(ع) پرداختند.
يادآور میشود، در پايان اين مراسم وجوه جمعآوری شده پس از شمارش به نمايندگان بانك عامل سپرده شد تا به حساب مخصوص آستان مقدی واريز شود؛ اين نذورات صرف هزينههای جاری، عمرانی و رفاه زائران خواهد شد.