|
به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) در بوشهر، پيكر پاك دو فرزند ايران زمين بر دوش عاشقان وطن در سرزمين آفتاب و دريا، روز سهشنبه، دوم مهرماه تشييع شد تا صلابت، صبوری و ايمان و استقامت ايرانيان را به تمام جهان نشان دهد.
بوشهر در اولين روز تحويل نيروگاه هستهای به دست مهندسين ايرانی پذيرای دو سرباز گمنام هشت سال دفاع مقدس بود تا در ميان حضور پرشكوه مردم در سايت نيروگاه اتمی بوشهر به خاك سپرده شود.
امروز به رغم گرم بودن هوا در بوشهر، مردم شهيد پرور بوشهر و ساير پرسنل و تكنسينهای نيروگاه اتمی، حضوری پرشكوه داشتند و دو پرنده سبكبال را تا آرامگاه ابدی به شايستگی بدرقه كردند.
در اين آئين سرهنگ احمد موحد، مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس و نمايندگی كميته مفقودين ستاد كل نيروهای مسلح در استان بوشهر، شهدا را ناجيان انقلاب اسلامی و مرزهای ايران دانست و گفت: همه ما پيشرفت، آزادی و اقتدار كشورمان را مديون شهدا هستيم.
وی با بيان اينكه شهدای گمنام مانند بانوی بزرگ اسلام، بینام و نشان به خاك سپرده میشوند، افزود: شهدای گمنام، خوشنام ترين شهدا نزد خداوند متعال هستند.
در ادامه سردار جميری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) در ميان مردم شهيدپرور با بيان اينكه حضور شهدا در اين مكان اتفاقی نيست، گفت: تشييع پيكر پاك شهدای گمنام با فاصله يك روز با تحويل نيروگاه به مهندسين ايرانی ما را به ياد فرمايشات مقام معظم رهبری میاندازد كه میگويند «امت حزبالله عمل به موقع انجام دهد، عمل به موقع يعنی همين رشادتهای فرزندان ميهن».
وی با اعتقاد به اينكه شهيدان راه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هيچ وقت فراموش نمیشود، افزود: بزرگترين وظيفه ما ادامه دادن راه شهدا و شناساندن آنها به نسل آينده است.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) با بيان اينكه ما نمیتوانيم ارزشهای قابل قبول هشت سال دفاع مقدس را انتقال دهيم، گفت: شهدای گران قدر اسلام با حضور خود باعث معرفی انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس میشوند.