یکی از پیام‌های عاشورا اقامه نماز در سخت‌ترین شرایط بود
کد خبر: 1317430
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
حجت‌الاسلام مرشدی:

یکی از پیام‌های عاشورا اقامه نماز در سخت‌ترین شرایط بود

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: همه عاشورا رنگ و بوی دین دارد و یکی از مهمترین پیام های عاشورا حفظ نماز در سخت ترین شرایط بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین مرشدی صبح امروز 22آبان در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در فرهنگسرای طوبی بندرعباس اظهار کرد: یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا، گذشتن از تمام هستی برای حفظ دین است.
وی افزود: حضرت امام‌حسین‌(ع) حاضر نشد دین خود را فدای دنیا کند و زیر بار ظلم نرفت و تمام هستی خود را برای حفظ دین اسلام فدا کرد.
حجت‌الاسلام مرشدی تصریح کرد: دیگر پیام مهم عاشورا نیز نرفتن زیر بار ذلت است و ما باید فرهنگ عاشورایی را در زندگی خود عملیاتی کنیم.
وی تاکید کرد: حضور خانواده‌ها به همراه فرزندان در مجالس عزای امام‌حسین(ع) دارای اجر و پاداش دنیوی و اخروی است.
حجت‌الاسلام مرشدی با بیان اینکه بسیاری از حقایق در دنیا قابل رویت نیست، اظهار کرد: باید توجه داشت، بسیاری از مشکلات ما با حضور خالصانه در مجالس عزاداری سیداشهدا(ع) و به برکت امام‌حسین(ع) حل می‌شود و باید قدر این نیات خالصانه را دانست.
وی با اشاره به اینکه نقش خانواده در جامعه بسیار مهم و بی‌نظیر است و در این میان زن‌دارای نقش ‌اثرگذاری در پرورش انسان‌های بزرگ‌منش است، تصریح کرد: یکی از افتخارات شیعیان، این بوده که در تاریخ شیعه زنان بزرگی حضور داشته‌اند که می‌توان با الگوبرداری از آنان جامعه را به سوی مسیر درست هدایت کرد.
مرشدی بر لزوم حفظ سنت‌ها و آئین‌های دینی هر منطقه تاکید کرد و گفت: باید این آئین و سنت‌ها به ویژه آئین‌های مخصوص عزاداری محرم در هر منطقه حفظ و تقویت شود.

captcha