کم‌ترین سازش مقابل استکبار نیز ما را از اهداف انقلاب دور می کند
کد خبر: 1319330
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
آیت‌الله حسن ممدوحی:

کم‌ترین سازش مقابل استکبار نیز ما را از اهداف انقلاب دور می کند

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کوتاه آمدن و سازش با استکبار جهانی ما را از اهداف انقلاب اسلامی دور می‌کند، گفت: امروز آمریکا بهانه‌اش سلاح هسته‌ای است و اگر فعالیتهای صلح آمیز خود را تعطیل کنیم آنها حد یقف ندارند و فردا به دیگر مبانی بنیادین انقلاب اسلامی تعرض می‌کنند.


آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد نقش قیام امام حسین(ع) در پیروزی ملت ایران و الگوبرداری از فرهنگ حسینی در این راه گفت: ملت ایران در طول نهضت امام خمینی(ره) فرهنگ دینی خود را تقویت کردند و شناخت نسبت به ابعاد مختلف دین اسلام به خصوص قیام حضرت اباعبدالله(ع) ‌آنها را برای مبارزه با رژیم پهلوی مستحکم‌تر کرد.



وی با بیان این مطلب که آمریکا نماد استکبار در دنیا است، افزود: حکام این کشور در طول سال‌های گذشته در کشورهای مختلف با توطئه رژیم‌های مورد نظر خود را بر ملت‌ها تحمیل کردند و در ایران نیز چنین امری صورت گرفت، اما ملت ایران با سرمشق گرفتن از فرهنگ عاشورا نه تنها رژیم پهلوی را سرنگون کرد بلکه با شعار مرگ بر آمریکا نفرت خود را از دولتمردان این کشور نشان داد.



عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت مردم در دوران بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه باید به تقویت فرهنگ مقاومت بپردازند؛ این فرهنگ میراث بزرگی برای جمهوری اسلامی است و ملت ایران با چنین فرهنگی امروز نماد استکبارستیزی در جهان شناخته می‌شود.



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر اینکه دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران به دلیل مسئله هسته‌ای نیست، گفت: باید ماهیت دشمن را به خوبی شناسایی کنیم؛ آمریکایی‌ها با کشورهایی که سلاح اتمی دارند رابطه خوبی در این سال‌ها برقرار کرده‌اند، لذا مسئله هسته‌ای یک بهانه بیش نیست و دولت آمریکا اقتدار جمهوری اسلامی و فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران را یک مانع بزرگ برای خود می‌داند.



عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هرگونه کوتاه آمدن و سازش با استکبار جهانی ما را از اهداف انقلاب اسلامی دورتر می‌کند؛ امروز آمریکا بهانه‌اش سلاح هسته‌ای است و اگر فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را تعطیل کنیم آنها حد یقف ندارند و فردا به دیگر مبانی بنیادین انقلاب اسلامی تعرض می کنند و خواهان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از جانب ملت ایران می شوند.



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند با تکیه بر فرهنگ عاشورا دشمن‌شناسی خود را تقویت کرده و با تبعیت از ولایت فقیه به دشمنان بفهمانند که ملت ایران با تکهه بر اسلام و ولایت فقیه هرگونه توطئه و تهدید استکبار جهانی را خنثی می کند و این ملت عاشورایی زندگی کردن و مقاومت را بر ذلت ترجیح می دهد.

captcha