بسیجان اسوه‌های حسین‌گونه و عناصر ارزشمند جامعه اسلامی هستند
کد خبر: 1320761
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۱
فرمانده سپاه پاکدشت:

بسیجان اسوه‌های حسین‌گونه و عناصر ارزشمند جامعه اسلامی هستند

گروه خبرنگاران افتخاری / محمد فرخی: فرمانده سپاه پاکدشت طی سخنانی در تشریح فعایت‌های این نهاد در هفته بسیج گفت: بسیجان اسوه‌های حسین‌گونه و عناصر ارزشمند جامعه اسلامی هستند.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عبدالله اصغری، فرمانده سپاه پاکدشت طی سخنانی در تشریح فعایت‌های این نهاد در هفته بسیج بیان کرد: دلاورمردانی از نسل سالار شهیدان حسین بن‌علی(ع) بودند که لباس اخلاص و ایمان و شهادت بر تن کرده و نام بسیجی را بر خود نهادند، جان برکفانی که به ندای رهبرشان لبیک گفته و در پرتو انوار تابان ولایت در هر سنگری به دفاع از انقلاب اسلامی برخاستند. ایشان زمانی در سنگر حفظ و حراست از امنیت داخل کشور از جمله مقابله با غائله‌های به وجود آمده در گنبد، آذربایجان، آمل، کردستان و خوزستان و ... نقش برجسته‌ای را بر عهده داشتند و در مقطع زمانی مقابل دشمن عفلقی چونان کوه ایستادند و دنیا را مقهور صلابت و استواری خود کردند.



وی ادامه داد: اینان رادمردانی بودند که در وجب به وجب خاک‌های غرب و جنوب کشورمان گل شهادت کاشتند و درخت حماسه و فداکاری را آبیاری کردند و با نگاهی گذرا به پیشینه بسیج در هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجم رژیم بعث عراق در می‌یابیم که حضور گسترده نیروی مردمی با عنوان بسیج در نبرد حق علیه باطل سهم بسزایی در پیشگیری از تجاوز دشمن و توطئه‌های آنان داشته است و مقام معظم رهبری در این باره اشاره کردند که «در جنگ هم همین روحیه بسیج بود که توانست برای کشور افتخاربه بار آورد. هرجا این روحیه بسیجی وارد شد، گره ها را باز کرد».



اصغری اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مورد نقش بسیج در دوران دفاع مقدس چه زیبا می‌فرمایند که «شاید در طول تاریخ هم نظیری بر این نتوانیم پیدا کنیم که بچه‌های کوچک و جوانان و زن‌ها، پیرزن‌ها، عروس‌ها و دامادها، همه با هم در این جبهه حاضرند و صحنه جنگ، صحنه‌ای است که ملت هم در آن حاضر هستند».



وی افزود: در مقطعی دیگر شاهد حضور بسیج در امر سازندگی کشور بوده و همگان پذیرفتند که در دوران سازندگی سازندگان سنگر، خط، پل و اسکله می‌توانند روستاها و شهرهای ویران شده را بازسازی کنند یا دوباره بسازند و به همین منظور در جهت ایجاد محیط سالم و شاداب و با نشاط برای جوانان در عرصه کار و فعالیت، آشنا کردن جوانان با زمینه اشتغال، تسریع در روند اجرای فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی و ... بسیج سازندگی شکل گرفت که بنا به اعتراف دوست و دشمن بسیاری از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و میل بسیج است و در مقطع فعلی نیز در جبهه فرهنگ و مقابله با جنگ نرم دشمن چون شمعی روشنی بخش می‌سوزد تا از فرهنگ اسلامی دفاع کنند و با پس زدن فرهنگ منحط و مبتذل غرب، مقام شامخ انسان را پاسدار باشند.



فرمانده سپاه پاکدشت گفت: بسیجان اسوه‌های حسین‌گونه و عناصر ارزشمند جامعه اسلامی هستند که وجودشان در آسمان انقلاب بسان ستاره‌های درخشان، روشنی‌بخش راه نسل امروز و آیندگان انقلاب است پس بیاییم در سالگرد تشکیل این لشکر مخلص خدا وجودشان را غنیمت  بشماریم و خدماتشان را ارج نهیم.



وی گفت: ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت در سالگرد تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی برنامه‌های متنوعی را با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان در دست اجرا دارد که در اولین روز از هفته بسیج که تحت عنوان بسیج، ایثار و شهادت نام‌گذاری شده دیداری از خانواده‌های شهدا در این روز و در طول هفته بسیج، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای شهرستان و بعد از نماز مغرب و عشا با برگزاری یادواره شهدای حوزه مقاومت بسیج 8 امام رضا(ع) در روستای ارمبویه میهمان شهدا خواهیم بود.



اصغری افزود: در دومین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، ولایت و انتظار شاهد حضور خیل عظیم بسیجیان در نماز جمعه، برگزاری همایش بزرگ حلقه‌های صالحین، سخنرانی اختصاصی  قبل از خطبه‌های نماز جمعه به رویکرد بسیج و عملکرد بسیج در شهرستان پاکدشت و یادواره شهدا حوزه مقاومت بسیج 2 امام حسن مجتبی(ع) در شهرک قائم(عج) مسجد حضرت بقیةالله الاعظم(عج) خواهیم داشت.



وی بیان کرد: در سومین روز از هفته مبارک بسیج که تحت عنوان بسیج خلاقیت و پیشرفت نام‌گذاری شده است، دو برنامه در دست اجرا است که اعزام هادیان و راویان جنگ به مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و پیاده‌روی گردان‌های کوثر این برنامه‌های هستند. در چهارمین روز از برنامه‌های هفته بسیج شاهد اجرای برنامه افتتاحیه سالن فرهنگی ورزشی و پروژه‌های محرومیت و برگزاری یادواره شهدا در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهر فرون‌آباد خواهیم بود و در پنجمین روز از هفته بسیج نیز که با عنوان بسیج خانواده و سبک زندگی نام‌گذاری شده 2 برنامه در سطح شهرستان تحت عنوان همایش سبک زندگی اسلامی و یادواره شهدای حوزه 5 حضرت امام محمد باقر(ع) برگزار خواهد شد.



اصغری در پایان گفت: در آخرین روز از هفته بسیج نیز شاهد اجرای اجتماع عزیزان بسیجی، همایش ائمه جماعت و یادواره شهدای منطقه حصار امیر خواهیم بود.

captcha