افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه برگزار شد
کد خبر: 1321174
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
صبح امروز؛

افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه صبح امروز، دوم آذر با حضور مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمع کثیری از فرماندهان و مسئولان این نیرو در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه صبح امروز شنبه، دوم آذرماه با حضور حجت‌الاسلام سعیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمع کثیری از فرماندهان و مسئولان این  نیرو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله وحی پرداخت و در ادامه آن نیز گروه رزم‌نوازان نیروی زمینی سپاه سرود ملی کشورمان را به صورت زنده برای حاضران در محل برگزاری این مراسم اجرا کردند.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به حاضران در این مسابقات، گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار برگزاری سی و دو دوره از این مسابقات را دارد. این مسابقات باعث نورانیت کارکنان این نیرو شده است.

وی در پایان برگزاری مسابقات قرآن در سپاه و نیروی زمینی را نشان دهنده اهمیت پرورش معنوی و فکری کارکنان این نیرو دانست و گفت: استقبال از مسابقات قرآن در بین نیروهای مختلف سپاه پاسداران بسیار مطلوب است و همین قضیه نشان دهند جایگاه والای قرآن در بین نیروهای سپاه است.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز هفته بسیج، ایام محرم و سایر مناسبت‌های پیش رو به بیان مولفه‌ها و مبانی گفتمان بسیج پرداخت و گفت: اولین مولفه گفتمان بسیجی خدامحوری است.

حجت‌الاسلام سعیدی با تأکید بر اینکه خدامحوری سرلوحه گفتمان همه رهبران است به بیان مؤلفه‌های خدامحوری پرداخت و افزود: الهی دانستن منشأ مشروعیت و مدیریت قانون، انحصاری دانستن نظام تحکیم الهی و جهاد مستمر در جهت تولید قدرت در راستای حاکمیت الهی از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های خدامحوری است که بسیج به این امور واقف است.

ولایت‌مداری گفتمان بسیج

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه ولایت‌مداری یکی دیگر از مبانی و مؤلفه‌های گفتمان بسیج است، تصریح کرد: اعتقاد به پیوستگی ولایت فقیه با ولایت ائمه(ع) و پیامبر(ص) از مهم‌ترین مبانی این مؤلفه است که خوشبختانه در بسیج این مؤلفه از اصول اصلی و اساسی است. مؤلفه  دیگر همسان دانستن اختیارات ولی فقیه با پیامبران(ص) و امامان(ع) است.

وی فصل‌الخطاب دانستن ولی فقیه را یکی دیگر از مؤلفه‌های ولایت‌مداری در گفتمان بسیج دانست و اظهار کرد: تبعیت کامل در قبال تبعیت گزینشی نیز از جمله مؤلفه‌هایی است که باید آن را مورد نظر قرار داد، ضمن اینکه استمرار ولایت‌مداری باید در طول این مؤلفه‌ها در جریان و ادامه‌دار باشد.

حجت‌الاسلام سعیدی سومین مبنای گفتمان بسیج را حق‌گرایی عنوان و خاطرنشان کرد: در بحث حق‌گرایی نیز باید مولفه‌هایی همچون شناخت معیار حق و باطل، حرکت در چارچوب تمامی معیارها، تبعیت‌پذیری از ولایت زمان و پیوستگی امام و پیشوای زمان است، ضمن اینکه مهم‌ترین مؤلفه در این بحث  تبعیت از رهبری است.

تبعیت خواص از ولایت

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با بیان این پرسش که سنجش خواص چگونه ممکن می‌شود، عنوان کرد: خواص فی‌امر ذاته ارزش‌شان به تبعیت از رهبری است، معیار دیگر حق‌گرایی در گفتمان بسیج جلوگیری از شخص‌گرایی و قوم‌گرایی است که بسیج از ابتدای تأسیس تاکنون در این مسیر حرکت کرده است.

نگاه بسیج به قدرت، وسیله‌ای است نه هدفی

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه با تأکید بر اینکه یکی از مبانی گفتمان بسیجی نگرش این نیرو به قدرت است، گفت: بسیجی نگاهش به قدرت وسیله‌ای است و قدرت هدف نیست، بسیجی قدرت را به هر شکل و وسیله‌ای نمی‌خواهد.

حجت‌الاسلام سعیدی یکی دیگر از مبانی گفتمان بسیجی را عقل‌گرایی عنوان کرد و افزود: پیروی از منطق و استدلال و تعبد در برابر حجت الهی که از مهم‌ترین ویژگی‌های بندگان الهی است نیز از جمله مؤلفه‌های عقل‌گرایی است. در حرکت حضرت امام حسین(ع) تعبد در برابر حجت الهی در بالاترین مرتبه خود دیده می‌شود، مدیریت بحرانی که حضرت زینب(س) در حوادث بعد از عاشورا داشت در نوع خود یکی دیگر از مراتب بالای تعبد در برابر حجت الهی است و الگوی بسیجی نیز چیزی جز این نیست.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه در بخش پایانی سخنان خود نیروی زمینی سپاه را یکی ازنیروهای اثرگذار در کشور دانست و اظهار کرد: فعالیت‌ها و نتایج بسیار مناسبی از نیروی زمینی سپاه  به دست رسیده است. این نیرو به خوبی توانسته فعالیت‌های خود را در چارچوب بیانان مقام معظم رهبری قرار دهد.

در بخش دیگری از این مراسم مهدی زین‌العابدین، مسئول برگزاری مسابقات قرآن نیروی زمینی سپاه به بیان جزئیاتی از این مسابقات و تشریح آیین‌نامه برای متسابقان پرداخت.

این مسابقات از ساعت 10 صبح در رشته‌ها و بخش‌های مختلف برگزار شد و تا بعد از ظهر امروز شنبه، دوم آذرماه ادامه خواهد داشت، مراسم اختتامیه این مسابقات نیز امروز با تجلیل از نفرات برتر رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

captcha