میثم طهماسبی، کارشناس بازیهای رایانهای، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، کار کارشناسی را نیازمند تولید بازیهای رایانهای دانست و اظهار کرد: قبل از آنکه بر حوزهای همچون بازیهای رایانهای با سابقه 50 ساله در دنیا، کار کارشناسی شود، نیازمند مقدماتی است که هنوز این مقدمات در کشورمان فراهم نشده است.
وی افزود: صنعت بازیهای رایانهای، حوزه بسیار مهمی است و میتوان در لایههای مختلف بر محتوایی کار کرد که به چشم کاربر عام نیاید. برای تحقق این امر باید کار کارشناسی صورت بگیرد تا بازی مورد نظر آثار سوئی نداشته باشد.
کارشناس بازیهای رایانهای تصریح کرد: متأسفانه کار کارشناسی در کشورمان بر حوزه بازیهای رایانهای به لحاظ محتوا و نظارت بر بازیهای خارجی وارداتی به کشور، به صورت دقیق صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: اگر میخواهیم بحث تولید را در صنعت بازیهای رایانهای داشته باشیم، باید موضوعی مناسب را در نظر بگیریم چرا که کاربر کنونی را نمیتوان با یک محتوای بی رنگ و لعاب سرگرم کرد.
محتوا را باید در لایههای پنهان بازی ارائه کرد
طهماسبی اظهار کرد: در حوزه بازیهای رایانهای، باید خوراک فرهنگی و محتوای فرهنگی که مدنظرمان است در لایههای پنهان قرار دهیم و به صورت جذاب در اختیار کاربران قرار دهیم. اگر این امر محقق شود، قطعا اثر موفقی خواهد بود در غیر این صورت بازی مورد نظر صرفا با نام قرآنی ـ اسلامی و بومی ـ ایرانی بدون در نظر گرفتن جذابیتها، هیچ تأثیری نخواهد داشت.
وی بیان کرد: در حوزه بازیهای رایانهای باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که اثر جدید را به چه شکل و با چه محتوایی در اختیار کاربر قرار میدهیم؛ اگر این موضوعات را در نظر نگیریم، در نهایت شاهد فروش بازیهای رایانهای در بازارهای داخلی نخواهیم بود.
طهماسبی اظهار کرد: در بحث تولید و نظارت بر بازیهای رایانهای نیازمند این موضوع هستیم که تشکیلات وسیعی ایجاد شود و مرکزی همچون بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای این موضوع بسیار کوچک است. چرا که حوزه بازیهای رایانهای، حوزهای بسیار مهم و تأثیرگذار است و حتی دشمن از این ابزار فرهنگی در جنگ نرم استفاده میکند.
وی یادآور شد: صنعت بازیهای رایانهای نیازمند تشکیلاتی وسیعتر از بنیاد ملی بازیهای رایانهای است که از ابتدا همه بازیها را رصد کنند و با تشکیل اتاق فکر آن آثار را تجزیه، تحلیل و بررسی کنند تا زمانی که بازیها را رصد نکنیم نمیتوانیم نیازهای مخاطبان را بسنجیم.