حضور بانوان با پوشش اسلامی در میادین ورزشی، مصداق بروز معنویت در ورزش است
کد خبر: 1337300
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
جعفری:

حضور بانوان با پوشش اسلامی در میادین ورزشی، مصداق بروز معنویت در ورزش است

گروه اجتماعی: یک دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا از مصادیق بروز معنویت در ورزش را حضور بانوان محجبه در میادین ورزشی عنوان کرد و گفت: بانوان ورزشکار ضمن حفظ حجاب، با کسب عناوین برتر، حضور مقتدرانه خود را به دنیا اثبات کرده‌‌اند.

مریم جعفری، ورزشکار لرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه شرح عناوین و سوابق ورزشی خود، اظهار کرد: حاصل 15 سال فعالیت بنده در حیطه ورزش رزمی کاراته(سبک کیوکوشین)، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2011 به میزبانی کشور ترکیه، قهرمان بیش از 20 دوره مسابقات استانی کاراته و کارمندان دولت در رشته آمادگی جسمانی و همچنین کسب 8 مقام قهرمانی کشور در رشته کاراته بوده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر دارنده رده کمربند مشکی دان 3 و مدرک مربی‌گری و داوری درجه 2  فدراسیونی بوده و به‌عنوان مربی رشته‌های آمادگی جسمانی و ورزش‌های رزمی در حال فعالیت هستم.

جعفری اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه فرهنگی و مذهبی خود را در قالب سرگروه حلقه‌های صالحین بسیج مهندسین(صنعتی و عمران)، عضو فعال بسیج ورزشکاران و ناحیه ادامه داده و همچنین چندین مقاله را که در همایش بین‌المللی الگوی اسلامی - جوان ایرانی و سایر کنگره‌های کشوری حضرت زینب(س)، امام حسن عسگری(ع)، امام محمدجواد(ع) و فاطمه‌شناسی ارائه نمودم، به‌عنوان آثار برگزیده پژوهشی معرفی شدند.

این ورزشکار بسیجی در رابطه با آسیب‌شناسی پیرامون چالش‎های پیش‌روی جامعه ورزشی استان، خاطرنشان کرد: در استان لرستان توانمندی، استعداد و قابلیت‌های چشمگیری مشاهده می‌شود که متأسفانه به علت عدم حمایت‌های مسئولان، به حاشیه رانده شده‌اند و چه بسا ورزشکارانی که از تجربه و آمادگی جسمانی بالایی برخوردارند ولی به علت عدم تمکن مالی از ادامه راه بازمانده‌اند، کمااینکه به‌دلیل نبود اسپانسر، شرکت در مسابقات هزینه بالایی را به ورزشکاران تحمیل می‌کند.

مریم جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هنر این است که مانند ورزشکاران قهرمان ایرانی در هنگام افتخارآفرینی روح ارزش‌گرایی و معنویت را با افتخار به دنیا نشان داد، اظهار کرد: مصداق بروز معنویت در ورزش را می‌توان حضور بانوان محجبه در میادین ورزشی مشاهده کرد، کمااینکه ما معتقدیم حجاب هیچ‌گاه برای بانوان ورزشکار محدودیت نبوده و چه بسا ورزشکارانی که ضمن حفظ پوشش اسلامی و نمایش حضور موفق و مقتدرانه خود عناوین برتری را نیز در این مسابقات ازآن خود کرده‌اند.

هدف ورزش ایرانی - اسلامی پهلوان‌پروری است

وی متانت، تواضع، آراستگی به اخلاق نیکو، پایبندی به ارزش‌های اسلامی و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین مؤلفه‌های یک ورزشکار برشمرد و افزود: جایگاه ورزش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌نحوی است که در آن صرفاً به جنبه مدال‌آوری ورزش پرداخته نمی‌شود، بلکه سعی در ترویج مرام و مسلک پهلوانی در بین ورزشکاران جامعه دارد و اتفاقاً این مقوله پهلوان‌پروری را می‌توان یکی از وجوه تمایز ورزش اسلامی با غربی دانست.

جعفری عنوان کرد: تهذیب، تحصیل و ورزش، لازمه یک جوان ایرانی است و هر کس که با توکل به خداوند، برنامه‌ریزی هدفمند، جدیت، پشتکار و بهره‌گیری از علم مربی در حیطه ورزش ورود پیدا کند قطع به یقین موفق خواهد بود.

نهادینه ساختن ورزش در جامعه، از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی

این قهرمان لرستانی ادامه داد: با توجه به تهاجم فرهنگی که از سوی دشمنان در جوامع مسلمان اعمال می‌شود، اهتمام به امر ورزش به عنوان یکی از عوامل سالم سازی اوقات فراغت جوانان، نقش مهمی در کاهش بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات ناشی از جنگ نرم خصوصاً اعتیاد در جامعه ایفا می‌کند.

مریم جعفری بیان کرد: مقام معظم رهبری اهمیت خاصی برای جوانان قائل است و این مهم را در مناسبت‌های مختلف با ورزشکاران و مسئولان کشور داشته‌اند، به اثبات رسانده‌اند؛ لذا امید است که مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای محقق شدن منویات ایشان تلاش کنند.

وی در پایان اظهار کرد: بسیج مهندسین، ارگان شناخته شده‌ای‌ است که ظرفیت بالایی از افراد تحصیل‌ کرده را در اختیار دارد؛ لذا می‌طلبد که این حجم عظیم نیروی انسانی را در قالب فعالیت‌هایی فرهنگی و ورزشی متنوع در جهت مناسب سازمان‌دهی کند.

یادآور می‌شود، این ورزشکار لرستانی در مسابقات کاراته قهرمانی کشور که 15 آذر به میزبانی استان اصفهان برگزار شد مقام نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است.

captcha