کد خبر: 1341205
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در کربلا:

تبلیغ جهانی اربعین حسینی نیازمند مهارت رسانه‌ای است

گروه بین‌الملل: شیخ عبدالمهدی کربلایی تأکید کرد: انتقال پیام راهپیمایی میلیونی مراسم اربعین حسینی کربلا به شکلی آگاهانه به جهانیان نیازمند مهارت رسانه‌ای و ذکاوت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری نون، شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی و نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در کربلا اظهار کرد: پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین حسینی به نوعی مهارت رسانه‌ای و ذکاوت نیاز دارد تا بتوان این مراسم را به شکلی که مورد رضایت الهی و امام حسین(ع) است، برگزار کرد. 
شیخ عبدالمهدی کربلایی که در دیدار با هیئتی از اتحادیه رادیوها و تلویزیون‌های عراق سخن می‌گفت، در ادامه افزود: بیانات آیت‌الله‌العظمی سیستانی بر این مسئله تأکید دارد که چتر رسانه‌های عراق باید چتری ملی باشد و وقایع داخل این کشور را پوشش دهد.
شیخ کربلایی همچنین تصریح کرد: زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) در اربعین و راهپیمایی برای ابراز عشق و ارادت خود به امام حسین(ع) اهداف بزرگی دارد و تنها یک مسئله عاطفی که برخی فکر می‌کنند، نیست.
وی تأکید کرد: راهپیمایی اربعین که میلیون‌ها تن از مسلمانان داخل و خارج از عراق برای زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) آن را انجام می‌دهند، بسیار گران‌بها است و رسانه‌های گروهی مختلف باید جزئیات این مراسم و فضیلت‌های آن را برای زائران تبیین کنند، این رسانه‌ها باید قبل از هر چیز ابزار آگاهی‌بخشی به زائران باشند.
نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در کربلا خاطرنشان کرد: زیارت مرقد حسینی در کربلا، زیارتی میلیونی است و شبکه‌های ماهواره‌ای قبل از این که شعائر حسینی را منتشر کنند، باید ارزش‌های مکتب حسینی را در شخصیت زائر ترسیم کنند.

captcha