کد خبر: 1343406
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
کشکولی:

«تونل»، روایتگر شیوه مردم غزه در تأمین نیازهای اولیه زندگی است

گروه هنر: سازنده انیمیشن «تونل»، این اثر را روایتگر شیوه خاص مردم غزه در تأمین نیازهای اولیه زندگی خود عنوان کرد.


مریم کشکولی، انیماتور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مضمون انیمیشن «تونل» اظهار کرد: این اثر را دو سال پیش به سفارش جشنواره هنر مقاومت تولید شد، موضوع این اثر به ساخت تونل‌های زیرزمینی اشاره دارد که از غزه به مصر می‌رود و مردم غزه، این تونل‌ها را برای تهیه غذا می‌ساختند و در حال حاضر طی تحقیقاتی که به عمل آمده مردم غزه این تونل‌ها را برای تأمین مایحتاج زندگی خودشان ایجاد کرده‌اند. در واقع این موضوع همواره مورد توجهم بود تا اینکه به بهانه جشنواره جهانی هنر مقاومت سراغ آن رفتم.



وی افزود: پیش تولید این کار حدود دو ماه به طول انجامید و طی 4 ماه هم تولید آن انجام شد ،علاوه بر این تاکنون این انیمیشن در جشنواره‌های متعددی به نمایش در آمده و مورد توجه و تحسین قرار گرفته است.



 کشکولی درباره دلایل پرداختن به تکنیک شن در انیمیشن «تونل» گفت: پیش از ارائه این انیمیشن روی رنگ روی شیشه کار کرده بودم و تجربه‌ای در خصوص تکنیک شن نداشتم بعد از اینکه موضوع را انتخاب کردم تکنیک شن را مناسب‌ترین تکنیک برای ارائه این ایده دانستم و اکنون احساس می‌کنم که این تکنیک با روحیه‌ام بسیار هماهنگ است، البته همواره از تکرار پرهیز می‌کنم و نمی‌خواهم که در یک تکنیک باقی بمانم، چرا که در تکرار افتادن نقطه پایان یک هنرمند است.



ساخت انیمیشنی درباره کودکان جنگ



کشکولی با اشاره به ساخت جدید‌ترین اثر خود، بیان کرد: در حال حاضر هم برای این دوره از جشنواره جهانی هنر مقاومت مشغول تولید انیمیشن جدیدی هستم که به مین‌هایی که بعد از جنگ معمولا کودکان و مردم عادی را مورد آسیب و صدمه قرار می‌دهد، اشاره می‌کند.



وی درباره روند تولید انیمیشن تصریح کرد: در تولید یک اثر همواره تمام فرآیند شکل گیری تا مراحل تولید و ... همگی با هم ارتباط دارند و نمی‌توانند از هم مجزا باشند، این در حالی است که در بسیاری از موارد آثاری که تولید  می‌شوند خروجی و ورودی خیلی مشخصی ندارند و در واقع تولیدکننده اثر کمتر به خود ریل توجه دارند و بیشتر روی وسیله‌ای که بر روی ریل در حرکت است توجه می‌کنند و در واقع ریل می‌تواند همان تحقیقات و ایده و زیبایی شناسی اثر باشد.



این هنرمند در پایان درباره ویژگی سفارش‌سازی در سینما خاطرنشان کرد: در مورد اثر سفارشی واقعا کار بسیار دشواری است که هنرمند بخواهد تمام هنرش را در مدتی که فرصت کمی دارد انجام دهد چراکه آن موقع دیگر فرصت پرورش ایده خود را ندارد. دراین راستا  دبیر بخش انیمیشن جشنواره جهانی هنرمقاومت (گلپایگانی) در دو دوره اخیر برای سفارش اثر به سراغ هنرمندانی رفت که به کار خود واقف بوده و نگاه سفارشی به اثر نگاه نمی‌کنند، بنده نیز هیچ‌گاه به کارهایم به عنوان سفارش نگاه نمی‌کنم، بلکه آن را اثر خودم می‌دانم.

captcha