فناوری و داروی‌های جدید در طب کودکان از دیدگاه اخلاقی بررسی می‌شود
کد خبر: 1346042
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱

فناوری و داروی‌های جدید در طب کودکان از دیدگاه اخلاقی بررسی می‌شود

گروه سلامت: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظهر امروز، سوم دی‌ماه نشست علمی تعهد و اخلاق حرفه‌ای در طب کودکان با موضوع استفاده از فناوری و داروی‌های جدید در کودکان از دیدگاه اخلاقی را در مرکز طبی کودکان برگزار می‌کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دانشگاه علوم پزشکی تهران ظهر امروز، سوم دی‌ماه نشست علمی تعهد و اخلاق حرفه‌ای در طب کودکان با موضوع استفاده از فناوری و داروی‌های جدید در کودکان از دیدگاه اخلاقی را برگزار می‌کند.



این نشست علمی یک روزه که توسط کمیته اخلاق پزشکی مرکز طبی کودکان با همکاری مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌‌شود در صدد تببین اصول پژوهشی و اخلاق بالینی استفاده از داروهای نوین با رویکرد اخلاقی، رضایت کودک و استفاده از فناوری‌های نوین است.



طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این برنامه مباحثی از قبیل: رویکرد اخلاقی در مراقبت از کودکان، اخلاق در پژوهش، پژوهش در کودکان با رویکرد انسانی، اصول استفاده از داروهای جدید در پژوهش‌های انسانی و روند استفاده از فناوری و داروهای جدید در سنین کودکی و نقش متخصص کودکان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.



براساس گزارش ایکنا، این مجموعه آموزش عالی همچنین صبح فردا میزبان نشست داروهای ساختنی و ترکیبی در داروخانه به منظور آشنا شدن با اطلاعات، مباحث روز علمی دنیا و کمک به مصرف صحیح داروها از طریق بهبود و کیفیت خواهد بود.



در این نشست یک روزه که به میزبانی دانشکده داروسازی این دانشگاه برگزار می‌شود مباحثی همچون: اهمیت و پایداری در فراورده‌های ترکیبی، فرمولاسیون پمادها و محلول‌های دارویی و فرمولاسیون محلول‌های دارویی مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

captcha