سفر هیئت علمی و فرهنگی قرقیزستان به ایران
کد خبر: 1352803
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳

سفر هیئت علمی و فرهنگی قرقیزستان به ایران

شعب خارجی: هیئتی متشکل از ریاست دانشگاه‌ها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی قرقیزستان به منظور آشنایی با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه،24 دی،وارد تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، این هیئت شش نفره شامل دو تن از رؤسای دانشگاه‌های قرقیزستان، رئیس کتابخانه ملی، رئیس کمیسیون دولتی زبان و رئیس کنگره زنان این کشور است که عازم تهران می‌شوند.
این هیئت علمی و فرهنگی به منظور آشنایی با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی ایران و توسعه همکاری‌های دوجانبه در این بخش، به دعوت مرکز توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به ایران عزیمت می‌کند.
هیئت قرقیزی در طول اقامت یک هفته‌ای خود در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دیدار با شخصیت‌های علمی و فرهنگی از مراکز مرتبط نیز بازدید می‌کند و سفری به شهر اصفهان خواهد داشت.
یادآوری می‌شود، در چارچوب برنامه‌های هیئت قرقیزی، یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی قرقیزستان به امضاء خواهد رسید و راهکارهای توسعه همکاری‌های کتابخانه‌ای میان دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 

captcha