تفرقه در امت اسلام آزادی قدس را دور از دسترس می کند
کد خبر: 1359991
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
وزیر اوقاف اردن:

تفرقه در امت اسلام آزادی قدس را دور از دسترس می کند

گروه بین الملل: وزیر اوقاف اردن در کنفرانس وحدت اسلامی تأکید کرد: اختلاف و تفرقه در امت اسلام آزادی قدس و مسجدالاقصی را دور از دسترس می کند، بنابراین باید به آزادی قدس توجه کرده و اختلافات را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، هایل عبد الحفیظ داوود، امروز(27 دی) طی سخنانی در این کنفرانس گفت: تفرقه از مشکلات امروز جهان اسلام است، تفرقه ای که شرایط مناسبی را برای اجرای توطئه های دشمنان فراهم می کند.
وزیر اوقاف اردن در ادامه افزود:  بیت المقدس و مسجدالاقصی امروز شما را صدا می زند، بنابراین باید همه با هم متحد شده و اختلافات را کنار گذاشته و برای آزادی این اماکن عبادی به مشترکات توجه کنیم.
وی تصریح کرد: اختلاف و تفرقه در امت اسلام آزادی قدس و مسجدالاقصی را دور از دسترس می کند، این در حالی است که اگر فرهیخته باشیم باید به آزادی قدس توجه کرده و اختلافات را کنار بگذاریم.
هادی عبدالحفیظ داوود گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا با همبستگی با یکدیگر در راه وحدت امت اسلامی و از بین بردن شکاف ها و اختلاف های موجود گام برداریم.
وزیر اوقاف اردن خاطرنشان کرد: مدتهاست کنفرانس ها و سمینارهای متعددی با موضوع وحدت برگزار می شود، اما گام های عملی کمتری در این زمینه برداشته شده است و مشکلات و گسست هایی در عرصه وحدت وجود دارد.
وی با تأکید بر این که امت اسلام، عقیده اسلامی و دین اسلام امروز در معرض خطر بزرگی است، یادآور شد: برای رسیدن به نتیجه بهتر باید مباحث مربوط به وحدت را در مدارس، دانشگاه ها و مجالس مذهبی نهادینه کنیم.
هایل عبدالحفیظ داوود در پایان گفت: همه باید برای وحدت هر چه بیشتر و از بین بردن اختلافات موجود در سوریه، افغانستان، عراق، تونس و دیگر کشورهای اسلامی تلاش کنیم و از دشمنان خدا و رسول خدا(ص) و آنانی که در پی اختلاف امت اسلامی هستند، اعلام برائت کرده و برای جلوگیری از ایجاد تفرقه بیشتر در مقابل آنان ایستادگی کنیم.
یادآور می شود، بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان «قرآن کریم و نقش آن در وحدت اسلامی» از امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز شده است و تا 29 دی ماه ادامه دارد.

مطالب مرتبط
captcha