حفیظالله رفیعی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) با بیان مطالب فوق گفت: خوشبختانه در جریان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شرایط تولید اثار به نحوی کیفی بود که ضمن استقبال خوب مخاطبان از آنها در خلال برگزاری جشنواره، دوستان مسئول جشنواره «تئاتر فجر» نیز با دیدن آنها تمایل خود را برای حضور این آثار در این جشنواره بینالمللی اعلام کردند.
وی گفت: نتیجه این نظر مساعد مسئولان جشنواره فجر این شد که از میان کارهای منتخب و برگزیده جشنواره «تئاتر مقاومت» تعدادی کار به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شد که از نظر ما نمایشهای معرفی شده به جشنواره همگی از قابلیت ویژهای برخوردار بوده اما با توجه به ظرفیتهای محدود جشنواره «تئاتر فجر» و انبوه آثار متقاضی شرکت در آن سه اثر نمایشی که پیشتر در جشنواره «تئاتر مقاومت» به نمایش درآمده بودند در جدول اجراهای جشنواره «تئاتر فجر» نیز قرار گرفتند.
سه نمایش شرکت کننده در جشنواره «تئاتر فجر» برگزیده جشنواره «تئاتر مقاومت» هستند
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: این سه اثر عبارتند از «پوتینها» به کارگردانی کاوه مهدوی، «پرسه در لابه لای فریمهای لاین» به کارگردانی مجتبی رستمیفر از اهواز و «تشنه» به کارگردانی علی برجی و مریم فرشچی بودند که خوشبختانه در چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» نیز خوش درخشیدند.
رفیعی ادامه داد: البته انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برای جشنواره امسال کار ویژهای نیز داشت و آن هم مشارکت در تولید نمایشی تولید مشترک ایران و کانادا به نام «شطرنج با ماشین قیامت» به کارگردانی شاهین صیادی بود؛ کاری که براساس کتابی به همین نام نوشته حبیب احمدزاده با حال و هوای دفاع مقدس برای اجرا مهیا شد و پیش از جشنواره به همت انجمن در آبادان و خرمشهر نیز اجرای ععمومی داشت و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این کار که در آن جمعی از بازیگران تئاتری کانادا و ایران حضور دارند را در تهران نیز اجرای عمومی ببریم.
تولید آثار فاخر و جهانشمول سیاست راهبردی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است
وی تأکید کرد: سیاست راهبردی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس طی سالهای آینده به این سمت تمایل خواهد داشت که با تولید آثار تئاتری فاخر در حوزههای ارزشی و انقلابی به مقولات و موضوعاتی بپردازد که جنبه جهانشمول داشته و قابل طرح برای همه مردم جهان بوده تا به این واسطه علاوه بر مصارف داخلی توان آن را داشته باشیم که در کشورهای منطقه، اروپایی و امریکایی نیز آنها را روی صحنه ببریم.
این کارشناس تئاتر در پاسخ به این پرسش که چه برداشتی از برگزاری جشنواره سی و دوم «تئاتر فجر» دارد، افزود: من خوشبین به این جشنواره هستم و مؤسساتی همچون انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هم در طول ادوار پیشین این جشنواره حمایت مادی و معنوی خود را در برگزاری هر چه پرشور جشنواره اعلام کردهاند که حداقل آن تولید و تقاضای حضور آثاری دفاع مقدسی و ارزشی و انقلابی در این جشنواره بوده است اما امیدوارم تغییرات ناگهانی که در نظام مدیریتی این جشنواره رخ داد لطمه به آن وارد نکند.
وی در پایان گفت: بهتر بود دوستان سعهصدر به خرج میدادند و میگذاشتند تا این جشنواره هم با وجود همه ضعفها و کاستی هایش با همان نظام اداری و دبیر انتخابی به کار خود ادامه میداد و اصطلاحات اعمال شده در فضای آرم تری بعد از جشنواره برای برگزاری هر چه پربارتر دورههای آتی اتفاق میافتاد.