دفاع مقدس پرده از تزویر جهان‌خواران کنار زد
کد خبر: 1364493
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴
سردار کوثری:

دفاع مقدس پرده از تزویر جهان‌خواران کنار زد

گروه جهاد و حماسه: نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از یادمان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) گفت: ما در دفاع مقدس پرده از تزویر جهان‌خواران کنار زدیم؛ چرا که آنها برغم جنایاتی که می‌کردند، خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دادند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم رونمایی از یادمان فرماندهان خط‌شکن لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)، 3 بهمن‌ماه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.



این مراسم با حضور سردار محمد کوثری، فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، رزمندگان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و خانواده شهدا و جانبازان برگزار شد. همچنین از یادمان شهدای لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) که توسط رزمندگان و بسیجیان گردان انصارالرسول(ص) طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.



سخنران این مراسم، سردار محمد کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که طی سخنانی با تشکر از همه دست‌اندرکاران ساخت این یادمان از جمله سپاه حضرت رسول(ص) و شهرداری تهران، با اشاره به وجود تفکر ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی در جامعه، افزود: ما با این تفکر زنده‌ هستیم؛ چرا که قبل از انقلاب، زمانی که زیارت عاشورا می‌خواندیم می‌گفتیم، آیا می‌شد که ما هم عاشورا با امام حسین(ع) بودیم و او را یاری می‌کردیم. این صحنه بعد از انقلاب پیش آمد و مردم ما امتحان خود را به خوبی پس دادند و در مقابل دشمنی که به قصد غصب و غارت کشور آمده بود تا سه روزه، استان خوزستان را بگیرد و هفت روزه به تهران برسد، عاشقانه و با تمام وجود، بدون سلاح در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، ایستادگی کردند.



سردار کوثری با اشاره به الگو قرار دادن ائمه معصومین(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) توسط شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، گفت: وقتی نامگذاری برای تیپ‌ها، لشکرها و گردان‌ها را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که همه اینها برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است و به خاطر همین امام فرمودند، اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد. شهدا آمدند و عاشقانه ولایت را یاری کردند؛ جبهه باطل هم با تمام قوا آمده بود ما را سرنگون و نابود کند تا چیزی به عنوان حکومت دینی در کره زمین باقی نگذارند.





این فرمانده دفاع مقدس اظهار کرد: تاریخ همیشه به نفع راه حق و حقیقت و اسلام ناب بوده و تاریخ دفاع مقدس ما هم در راستای قیام عاشورا و جریان حق قرار داشت.



وی با اشاره به اینکه دکترین نظامی جمهوری اسلامی بر مبنای دفاع نوشته شده است، گفت: جنگ فی نفسه از نظر حضرت امام(ره) به هیچ وجه قابل قبول نبود، ولی دفاع یک امر واجب و قرآنی است. امام(ره) می‌فرمودند ما در دفاع مقدس به تمام جهان و به ویژه مردم منطقه نشان دادیم که در برابر همه قدرت‌های ظالم می‌توان سالیان سال دفاع کرد.





وی در ادامه افزود: ما در دفاع مقدس پرده از تزویر جهان‌خواران کنار زدیم؛ آنها خودشان را مدافع حقوق بشر نشان می‌دادند و می‌گفتند همه چیز در مکتب لیبرالیسم است و امام آمد و نشان داد که آنها چقدر جنایتکار هستند.



سردار کوثری در پایان سخنانش با اشاره به اینکه هر چه داریم از برکت خون شهداست، گفت: فرهنگ ایثار، فداکاری و مقاومت برگرفته از خون شهدا و ایستادگی رزمندگان اسلام است. اگر امروز می‌بینید که استکبار در مقابل ما متزلزل شده، به خاطر فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی است. ما موفق شدیم فرهنگ‌مان را به حزب‌الله لبنان، فلسطین و سوریه منتقل کنیم.





یادآور می‌شود، در این یادمان برای هر کدام از شش فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)، سرداران شهید محمدابراهیم همت، رضا چراغی، عباس کریمی، سعید مهتدی، رضا دستواره و سردار بی‌نشان احمد متوسلیان، یک سنگ یادبود قرار گرفته است. همچنین برای هر گردان حاضر در لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) یک ستون سنگی به رسم یادبود گذاشته‌ شده که نام فرمانده گردان‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌‌اند، روی آنها حک شده است.





همچنین برای واحدهای پشتیبانی‌کننده، یک ستون در این یادمان وجود دارد؛ واحدهایی همچون واحد اطلاعات - عملیات و تیپ ذوالفقار که در لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) حضور داشتند. این یادمان از سنگ گرانیت یک‌تکه و به همت بسیجی‌های گردان انصارالرسول(ص) و حمایت مالی شهرداری تهران طی مدت یک سال ساخته شده است.



captcha