تأکید بر گسترش همکاری‌های ایران و مالزی در عرصه هنر اسلامی و قرآنی
کد خبر: 1367328
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲

تأکید بر گسترش همکاری‌های ایران و مالزی در عرصه هنر اسلامی و قرآنی

شعب خارجی: در دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با مدیر مؤسسه قرآنی «یایاسان رستو» مالزی دوشنبه(7بهمن)، بر گسترش تعاملات بین هنرمندان دو کشور در عرصه هنر اسلامی و قرآنی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، در این ملاقات علی اکبر ضیایی، با اهدای هدیه‌ای نفیس از آثار خوشنویسی استاد اکبر ساعتچی به داتوک عبدالطیف میراسا، مدیر مؤسسه قرآنی مالزی از همکاری‌های صمیمانه این مؤسسه با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تشکر و تقدیر کرد.
وی همچنین در این ملاقات از داتوک عبدالطیف میراسا و هنرمندان این مرکز جهت دیدار از ایران و بازدید از مراکز فرهنگی و قرآنی ایران دعوت به عمل آورد.
مدیر مؤسسه قرآن مالزی نیز با تشکر از حسن نظر و همکاری رایزنی فرهنگی ایران تجربه برگزاری کارگاه آموزشی خوشنویسی استاد اکبرساعتچی در مؤسسه یایاسان رستو را بسیار خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه یایاسان رستو و همچنین با توجه به علاقمندی هنرمندان و هنرآموزان این مؤسسه زمینه همکاری بلندمدت مابین هنرمندان مالایی و ایرانی با برگزاری دوره‌های بلندمدت آموزشی ایجاد شود.
وی در ادامه، ضمن تشکر از دعوت سفر به ایران اظهار امیدواری کرد، با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت 93 در تهران شرایط را برای سفر به تهران و استفاده چندجانبه و بازدید از مکان‌ها، مراکز فرهنگی و قرآنی و دیدار با هنرمندان و مسئولان مربوط، به همراه شش تن از همکاران و هنرمندان این مؤسسه ایجاد کند.
در پایان این دیدار مقرر شد، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به معرفی اساتید و هنرمندان ایرانی مقیم مالزی جهت همکاری‌های هنری با مؤسسه یایاسان رستو هماهنگی و اقدام کند.
یادآوری می‌شود، مؤسسه قرآنی یایاسان رستو مالزی، مؤسسه غیر دولتی فعال در حوزه هنر اسلامی، پژوهش، طراحی، کتابت و چاپ قرآن کریم و دارای کالج‌های آموزشی در حوزه هنر اسلامی همچون تذهیب و خوشنویسی است.

این مؤسسه با تلاش‌های داتوک عبداللطیف میراسا از 10 سال پیش آغاز به کار کرده و هم اکنون با دارا بودن موزه و نمایشگاه قرآن کریم نسبت به انتشار قرآن کریم به زبان‌ها و طرح‌های مختلف مطابق با فرهنگ کشورهای دیگر اقدام می‌کند.

captcha