شتاب بیشتر در عرصه علم و فناوری ضروری است
کد خبر: 1370953
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
سردار نقدی تاکید کرد:

شتاب بیشتر در عرصه علم و فناوری ضروری است

گروه اقتصاد: غربی‌ها مهمترین مانع در پیشرفت کشور ما هستند و همواره در پی زمین زدن تولید ملی ما خواهندبود و از این رو ما باید جهاد علمی را پر شتاب‌تر ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم رسمی آغاز به‌ کار سومین جشنواره بزرگ جهادگران علم و فن آوری امروز سه شنبه، 15 بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور سردارنقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سورنا ستاری، رئیس بنیاد ملی نخبگان، لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی، محمود تولایی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و جمعی از نخبگان و پژوهشگران کشور در سالن همایش‌های سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

نخبگان مهندسان پیشرفت  علمی کشور

بر اساس این گزارش محمود تولایی، رئیس سازمان بسیج علمی و فناوری به عنوان سخنران اول نکاتی را در خصوص مسئله نخبگان و جایگاه آن‌ها از منظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب نخبگان، مهندسان پیشرفت علمی کشور هستند.
وی در ادامه تاکید کرد: در هر عرصه‌ای که به مردم اتکا کرده و مقاومت کردیم، نصرت الهی شامل حال ما شده است. در دوران قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی حتی مدیران رده بالا کشور را هم نمی‌توانستند با استقلال تصمیم گیری انتخاب کنند، اما امروز مدیران ما می‌توانند از عزت و منافع ملی کشور دفاع کنند.

رقابت با کشورهای پیشرفته در «های تک»
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر توانایی دستیابی به ماورای جو را داریم، گفت: امروزه کشوره ما با کشورهای پیشرفته در عرصه «های تک» قابلیت رقابت‌پذیری دارد و این پیشرفت و رقابت در حوزه سلامت و هسته‌ای به شکل ویژه‌ای بوده است.
تولایی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد علمی عرصه برنامه‌ریزی و همت جانانه است و رمز طراوت آب چشمه‌ها در کوهستان عبور آن از تنگناها است. باید با تفکر بسیجی و رویکرد انقلابی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را بسط دهیم و از نگاه جزیره‌ای که زیانبار است خودداری کنیم.

بسیج یکی از پایه‌های اصلی در حوزه تکنولوژی است
پس از تولایی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سخنانی کوتاه گفت: هدف ایجاد معاونت علمی ریاست جمهوری هماهنگی برای تجاری سازی اختراعات است. آینده در اختیار فناوری است و باید به زندگی مردم وارد شود و قطعا بسیج در این حوزه می‌تواند فعالیت کند.
ستاری با تکید بر این نکته که کشور باید برای توسعه خود، فناوری را توسعه دهد گفت: شاخه‌های مختلف بسیج می‌تواند کشور را در رسیدن به اهداف خود یاری دهد.
وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم در دولت جدید بتوانیم همکاری‌های خود را با سازمان‌هایی نظیر بسیج  بیشتر کنیم چراکه بسیج یکی از پایه‌های اصلی در حوزه تکنولوژی است و نمی‌توان نقش بی‌بدیل آن را نادیده گرفت.

باید جهاد علمی را پر شتاب‌تر ادامه دهیم
پس از وی سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امروزه جنگ علیه پیشرفت علمی کشور است. ما در زمان انقلاب و سال‌های جنگ یک کشور پیشرفته علمی نبودیم اما اکنون به همت دانشمندانمان بسیار پیشرفت کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: غربی‌ها مهمترین مانع در پیشرفت کشور ما هستند و همواره در پی زمین زدن تولید ملی ما خواهندبود و از این رو ما باید جهاد علمی را پر شتاب‌تر ادامه دهیم. انقلاب اسلامی استعداد‌های مختلف را در عرصه تکنولوژی به میدان آورد. کشورهای غربی خواهان وابسته بودن ما هستند. به همین دلیل است که از پیشرفت ما ناراحت‌اند و هرکاری می‌کنند تا از پیشرفت علمی ما جلوگیری کنند.
نقدی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما به هر وسیله‌ای بتوانند مانع پیشرفت ملت ما می‌شوند از تحریم گرفته تا شهید کردن دانشمندان ما در عرصه‌های مختلف علمی این عمل ننگین را پی‌گیری می‌کنند. اما باید بدانند که اقشار مختلف بسیج آماده کمک رسانی در تمامی عرصه‌های مختلف علمی در جهت پیشرفت کشور هستند و واهمه‌ای از این تهدید‌ها نخواهند داشت.

captcha