به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، ، مدیرکل امور مبلّغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی، سهشنبه 29 بهمنماه در گردهمایی امور مساجد و مبلّغان تبلیغات اسلامی سراسر استان مازندران با اشاره به اساسنامه سازمان مبنی بر منعطف بودن و چابکی در کار گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر اندیشهگر است و با بنگاه اجرایی کاملا تفاوت دارد.
حجتالاسلام رقیمی در این گردهمایی که با حضور رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ، مسئول امور مساجد و مسئول اعزام مبلّغ این ادارهکل و مسئولان امور مساجد و اعزام مبلغ سراسر مازندران برگزار شد، گفت: در بازیهای ورزشی دنیا مدافعین در حساسترین زمان مهاجم میشوند، یعنی در تیم گروهی و کارهای کلان، لازم است تا انعطافپذیر و چابک باشیم.
وی با بیان اینکه این نهاد فرهنگی متعلق به مقام معظم رهبری است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک مجموعهای وابسته به مقام معظم رهبری است و خط فکری خود را از رهبری میگیرد و از اوایل انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرکل امور مبلّغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در چهار دهه مشغول به فعالیت است و در دو دهه اول نسبت به دو دهه سه و چهار کمرونقتر بوده ولی در دهه کنونی با ادبیاتی که به کار رفته است اثرگذاری چشمگیری داشته است.
وی همچنین با اشاره به گروهی کار کردن و فعالیت در عرصه فرهنگ اظهار کرد: در کارهای تیمی باید برنامهریزیهای خاصی صورت بگیرد، ما گروهی منسجم هستیم که ادبیات بسیار قوی داریم. سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگ یک چنین تیمی به وجود آورد و برای خود چشماندازی دور داشته و اساسنامه تعریف کرده است.
این مسئول فرهنگی جنگ حاضر را جنگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: دشمن با تمام قوا به میدان آمده است و جنگ حاضر یک جنگ فرهنگی است، ما هر کدام در جبهه خود فرمانده نیروهای خود هستیم و باید دید با امکانات موجود چه برنامههایی را برای پیروزی انجام دادهایم، در جبهه فرهنگی باید از تمامی اطلاعات کاملا مطلع باشیم و نگذاریم دشمن بر ما نفوذ کند.
حجتالاسلام رقیمی ادامه داد: مبلّغان و مبلّغات، مداحان و هیئتهای مذهبی همه و همه باید با داشتههایشان تمام تلاش خود را به کار بندند و ناداشتههای خود را کامل کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از ظرفیتهای فرهنگی در جامعه شناسایی نشده است، خاطر نشان کرد: کارشناسان فرهنگی در حوزههای کاری خود باید کاملا چشم و گوششان را باز و تمام موفقیتهای موجود را شناسایی کنند، در کار فرهنگی لازم نیست حجیم کار کنیم بلکه باید اندیشه خود را به کار بگیریم.
مدیرکل امور مبلّغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی بر استفاده از تمام امکانات و مبلّغان تأکید کرد و افزود: در شبکه تبلیغی با کمبود نیرو مواجه هستیم لذا باید از تمام موجودیت خود استفاده کنیم و لازمه این کار ظرفیتسازی است و برای اثرگذاری بیشتر باید کانونهای جمعیت را در نظر بگیریم، یعنی برای هر جمعی مبلّغ مناسب با آن به کار گرفته شود.