افتتاح نخستین مسجد سازگار با محیط زیست در دبی
کد خبر: 1385147
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵

افتتاح نخستین مسجد سازگار با محیط زیست در دبی

گروه بین‌الملل: مؤسسه اوقاف دبی اعلام کرد که 85 درصد پروژه ساخت نخستین مسجد سازگار با محیط زیست به انجام رسیده و درهای این مسجد به زودی به روی نمازگزاران گشوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Islamic Life»، طیب ریس، دبیرکل مؤسسه اوقاف دبی با ابراز خوشحالی از گشایش قریب‌الوقوع اولین مسجد سبز جهان اسلام گفت: این مسجد در زمینی به مساحت 105 هزار مترمربع با بنایی به مساحت 45 هزار متر مربع ساخته شده و ظرفیت 3500 نمازگزار را دارا است.
وی افزود: این مسجد بر مبنای استانداردها و معیارهای جهانی ساختمان‌های سبز و سازگار با محیط زیست ساخته شده است.
محمد حسن، مدیر بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه اوقاف دبی گفت: ما از جدیدترین فناوری‌های سبز در ساخت این مسجد استفاده کرده‌ایم. نصب تجهیزات مخصوص برای کاهش مصرف آب و استفاده حداقلی برای وضو گرفتن و بازیافت و استفاده مجدد از آب‌های مصرفی برای آبیاری گیاهان و شست‌وشوها از جمله ویژگی‌های این مسجد سبز است.
وی ادامه داد: استفاده از چراغ‌های کم‌مصرف برق، نصب سیستم روشن و خاموش خودکار چراغ‌ها مطابق با زمان نماز و یا حضور یافتن افراد در هر محل و سیستم کنترل آب‌وهوا برای تهویه مطبوع بدون صرف انرژی زیاد از دیگر ویژگی‌های این مسجد است.
مدیر سرمایه‌گذاری مؤسسه اوقاف دبی گفت: در این مسجد با استفاده از تکنیک‌های عایق حرارتی در مواد و مصالح ساختمانی  برای کاهش دمای درون مسجد و جلوگیری از انتقال حرارت و تعبیه پنجره‌های دوجداره با پوشش فلزی برای به حداقل رساندن تابش نور خورشید به مسجد سعی شده که مصرف انرژی‌ برای خنک کردن مکان به حداقل برسد.

captcha