برگزاری 22 ویژه‌برنامه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سمنان
کد خبر: 1385696
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

برگزاری 22 ویژه‌برنامه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سمنان

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از برگزاری 22 ویژه‌برنامه به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهدا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، قاسم ملک‌دار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان امروز، 20 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌های گوناگون در نظر گرفته شده به امضا رسیده است.

وی کاشت سه هزار اصله نهال به نام سه هزار شهید استان سمنان از 15 تا 22 اسفند را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و گفت: تنها کاشت 200 نهال باقی مانده که روز پنجشنبه 22 اسفند در مصلی نمازجمعه سمنان با حضور حجت‌الاسلام محمدباقرعبدوس، امام جمعه موقت سمنان کاشته می‌شود.

ملک‌دار ادامه داد: پیاده روی خانوادگی در روز جمعه 23 اسفند در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و مهدیشهر به مناسبت بزرگداشت شهدا برگزار می شود که در برخی شهرها این برنامه پیاده روی به گلزار شهدا یا شهدای گمنام ختم می‌شود.

وی طراحی، چاپ و توزیع پوستر روز بزرگداشت شهدا از سوی حوزه هنری سمنان، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های والیبال و فوتسال و برگزاری نشست شورای مشورتی با حضور استاندار سمنان در روز 22 اسفند را از ویژه برنامه های بزرگداشت شهدا برشمرد.

ملک دار اضافه کرد: برنامه شب شعر و خاطره با محوریت شهدا و فرهنگ ایثارو شهادت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان سمنان سه شنبه شب در دامغان و چهارشنبه شب در شاهرود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی با 400 امام جماعت مساجد استان سمنان برای برگزاری برنامه‌ای با همکاری پایگاه های بسیج محلات در مساجد و تجلیل از خانواده های شهدای شاخص همان محل، یاداور شد: با هماهنگی سازمان بسیج ادارات، برنامه ای با عنوان ˈروحانیت قرآن، معنویت شهداˈ در ادارات برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان به امضای تفاهم نامه هایی با صدا و سیما و شهرداریها برای تبلیغات محیطی در مورد روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و متذکر شد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، زنگ ایثار و شهادت در تمام مدارس نواخته می‌شود و مراسمی به نام بزرگداشت شهدا و با هدف ترویج فرهنگی ایثار و شهادت با حضور راویان و پیشکسوتان این عرصه در تمام مدارس این استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری برنامه‌ای با عنوان «رهاورد سرزمین نور» در خرمشهر و پخش سراسری آن از صدا و سیما، اشاره کرد و افزود: سمنان از پنج استانی است که برای حضور در این برنامه سهمیه دارد.

وی ابراز کرد: یک مادر شهید، یک جانباز 70 درصد و یک فرزند شهید از استان سمنان در این برنامه حضور می‌یابند.

به گفته ملکدار بر اساس تفاهم نامه ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، هنرمندان رشته‌های مختلف در دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از 17 تا 22 اسفند حضور می‌یابند تا انگیزه‌ای برای هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت فراهم شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران افزود: پزشکانی در قالب گروه‌های مختلف علاوه بر دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در شهرستانهای مختلف، از آنان معاینات لازم پزشکی را انجام می‌دهند.

بیش از10 هزار دیدار در قالب طرح سپاس با خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان

وی ادامه داد: امسال چهار هزار و 168 دیدار و سال گذشته نیز پنج هزار و 994 دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران افتخارآفرین استان سمنان انجام شد.

وی با اشاره به حضور خانواده هفت هزار ایثارگر و سه هزار شهید گلگون کفن در استان سمنان، اظهارکرد: با احتساب مرحوم شدن تعدادی از والدین شهدا، کمتر از 10 هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در قدم اول تقویت زیرساختهای لازم برای نهادینه شدن طرح سپاس است، اذعان کرد: تعدادی اکیپ در شهرستانهای مختلف، به نام شهدا، با تعیین سرگروه مشخص شده اند که آموزشهای لازم را نیز برای اجرایی شدن این طرح فراگرفته اند.

وی تصریح کرد: در سمنان سه اکیپ، شاهرود چهار اکیپ، دامغان سه اکیپ، گرمسار دو اکیپ و مهدیشهر یک اکیپ در خدمت اجرای طرح سپاس و دیدار از خانواده های شهدا و ایثار استان سمنان هستند.

ملک دار با اشاره به اینکه مسوولان دستگاه های اجرایی مختلف نیز برای دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگر و رفع مشکلات مربوط به حوزه فعالیت خود توجیه شده اند، ادامه داد: مسوولان مختلف در سفر به شهرستانهای مختلف، موظف اند با هماهنگی این بنیاد با تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگر دیدار کنند.

وی گفت: اجرای طرح سپاس در استان سمنان از روستاها آغاز شد و دیدار با خانواده های بزرگوار شهید و ایثارگر در روستاها در اولویت قرار داده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به اجرای طرح سپاس از فجرآفرینان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدار با خانواده شهدا از 22 بهمن تا 22 اسفند امسال گفت: سهمیه استان سمنان در این طرح 233 دیدار بود که تاکنون 502 دو دیدار با خانواده ها انجام شده است.

captcha