حرکت انقلاب در مسیر واقعی خود، مستلزم ادامه راه شهداست
کد خبر: 1386957
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
مقیمی:

حرکت انقلاب در مسیر واقعی خود، مستلزم ادامه راه شهداست

گروه اجتماعی: استاندار مرکزی زمینه حرکت انقلاب در مسیر واقعی خود و ادامه دادن راه شهدا را از تکالیف جامعه امروز عنوان کرد و گفت: شهدا با نثار خون خویش ایستایی در عقیده و راه پیشرفت و ترقی را برای جوانان امروز هموار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدحسین مقیمی، استاندار مرکزی 22 اسفند در مراسم بزرگداشت روز شهدا که به‌مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور کارکنان این نهاد و خانواده معظم شهدا برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز غرورآفرین و تقدیر از تلاش کارکنان پرتلاش استان، گفت: امام راحل(ره) همواره با تدبیر حکیمانه و مدبرانه خدمات ارزنده ملت شریف ایران اسلامی را ارج می‌نهادند که فرمان صدور مزین شدن 22 اسفند به نام مقدس شهدا و ایثارگران یکی از آنهاست.

وی با اشاره به حرکت آغازین امام راحل(ره) در خرداد سال 42، اظهار کرد: رهروان ایشان راه پرپیج و خم و طولانی را برای به ثمر رسیدن انقلاب در پیش روی داشتند؛ لذا این راه پرتلاطم رهروانی پاکدامن و صادق را می‌طلبید که با وجود حضرت امام(ره) میسر شد.

مقیمی اضافه کرد: امام راحل(ره) می دانستند چه راهی را انتخاب کرده اند و در چه مسیری حرکت می‌کنند؛ لذا برای ادامه این راه رهروانی را برگزیده و شاگردانی ولایت‌مدار، پرهیزگار و متعهد را تربیت کردند که تاکنون این راه را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه تقدیر و تجلیل از مقام شامخ شهدا از ابتدای حرکت رهبر کبیر انقلاب تبیین شده و تاکنون ادامه داشته است، افزود: شهدای گرانسنگ انقلاب و هشت سال دفاع از ارزش‌های انقلاب اندیشمندانی هستند که هر کدام برای جامعه نقش‌آفرین بوده و تکلیف الهی خویش را به نحو احسن انجام دادند.

استاندار مرکزی ضمن تأکید بر اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی مردان و زنان بزرگ و با غیرتی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: شهدا و دیگر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس جوانانی بودند که در نماز شب توفیق نائل آمدن به مقام شهادت را نجوا کرده و صبح‌هنگام لباس رزم برتن کرده و مشتاقانه برای دستیابی به مقام شهادت و دفاع از ارزش‌های اسلام شجاعانه نبرد می‌کردند.

وی در ادامه مانایی انقلاب و ادامه حرکت یادگار امام(ره) را مرهون رهنمودهای ایشان، رهبرفرزانه انقلاب و خون پاک شهدای معزز عنوان کرد و گفت: جوانان دهه 50 و 60 برای رسیدن به قرب الهی سر از پا نشناخته و با شهامت و شهادت دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند.

مقیمی با یادآور شدن این مهم که ایران اسلامی، استقلال کنونی خود در صحنه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را مدیون رشادت دلیرمردانی همچون شهدا و ایثارگران است، به نقش پررنگ زنان ایثارگر نیز اشاره کرد و افزود: مادران با تربیت فرزندانی متعهد و دین باور درس ایستادگی و شجاعت به آنان اموختند و همسران با حفظ کیان خانواده موجبات خاطر مردان خویش را فراهم کردند.

وی، زمینه حرکت انقلاب در مسیر واقعی خود و ادامه دادن راه شهدا را از تکالیف جامعه امروز خواند و مطرح کرد: شهدا با نثار خون خویش ایستایی در عقیده و راه پیشرفت و ترقی را برای جوانان امروز هموار کردند؛ ازاین رو جوانان با حرکت در مسیر این عزیزان اجازه تعرض و دست درازی به بیگانگان را نخواهند داد و از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا پاسداری می‌کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خویش به فرمایش اخیر رهبری مبتنی بر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: مردم غیور و شریف ایران اسلامی با دور زدن تحریم‌های اقتصادی، دشمنان و توطئه‌گران نظام را به زانو وادار کرده و با تلاش و همت از سد تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی گذر خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در 24بند تدوین و به‌منظور اجرایی شدن به سران سه قوه، رئیس تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است، اضافه کرد: امروز تکلیف سنگین برعهده تمامی دلتمردان نهاده شده است که بی‌شک با حمایت مردم محقق خواهد شد.

مقیمی در تشریح واقعی عملکرد اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی بدون حرکت و ایستا نیست؛ بلکه با این سیاست اقتصادی خواهیم توانست با ایجاد تحرک بیشتر به سمت رشد و تعالی اقتصادی رفته و با بهادادن به تولید و نقش‌آفرینی کارآفرینان به بالابردن رشد اقتصادی و پایین آوردن قیمت تمام شده به سمت اقتصادی توأم با رفاه حرکت کنیم.

وی همچنین با تأکید برلزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، به اجرایی شدن هرچه بهتر علم و دانش در کشور توصیه کرد و افزود: با اجرای سیاست‌های اقتصادی مدنظر رهبری، اقتصاد کشور متحول شده و خواهیم توانست با تسریع فعالیت اقتصادی به موقع از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

استاندار مرکزی در پایان، نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را به‌عنوان یکی از 10 دستگاه برتر معرفی و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های خالصانه کارکنان این نهاد و مراکز تابعه، اظهار امیدواری کرد؛ با فعالیت‌های درخشان این نهاد در سال 93 شاهد هرچه بیشتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و در راستای شناساندن ابعاد فکری شهدا به نوجوانان و جوانان خدمات قابل توجهی اعمال شود.

captcha