ممنوعیت حجاب در فرانسه مانع ادامه تحصیل دختران مسلمان می‌شود
کد خبر: 1387939
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد؛

ممنوعیت حجاب در فرانسه مانع ادامه تحصیل دختران مسلمان می‌شود

گروه بین‌الملل: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اغلب خانواده‌های مسلمان فرانسوی آماده انتقال دخترانشان به مدارس خصوصی به دلیل ممنوعیت حجاب در مراکز عمومی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی « katibin»، در یک نظرسنجی که به مناسبت دهمین سال تصویب قانون ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس فرانسه صورت گرفت، از هر ده خانواده مسلمان، هشت خانواده اعلام کردند که قصد دارند دخترانشان را به مدارس خصوصی منتقل یا از ادامه تحصیل آن‌ها در مدارس عمومی جلوگیری کنند.

همچنین بر اساس این گزارش، والدین مسلمانی که توانایی تامین هزینه‌های سنگین مدارس خصوصی را ندارند، با بیان اینکه پوشش اسلامی دستوری دینی است و باید اجرا شود، تاکید کرده‌اند که در صورت لزوم از ادامه تحصیل دخترانشان در مدارسی که قوانین اسلامی در آن‌ها رعایت نمی‌شود، جلوگیری خواهند کرد.

در این نظرسنجی اینترنتی، 53 درصد شرکت‌کنندگان عنوان کردند که فرزندانشان را از مدارس عمومی خارج و در مدارس خصوصی ثبت‌نام خواهند کرد.

27 درصد نیز بیان کردند که به دلیل ناتوانی مالی، ترجیح می‌دهند که فرزندانشان تحصیل از راه دور داشته باشد و در منزل و به دور از محیط غیراسلامی مدارس عمومی درس بخواند. از بین شرکت‌کنندگان، 20 درصد نیز اعلام کردند که هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌اند.

captcha