کد خبر: 1395498
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
شرفخانی بیان کرد:

رسانه‌‌ها مروج علوم قرآنی باشند

خبرنگاران افتخاری/ حجت رحیم‌زاده: معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از رسانه‌ها خواست مروج فرهنگ قرآنی و علوم قرآنی در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با خانواده‌های حافظان برگزیده قرآن کریم در مشهد با انتقاد از کم‌کاری رسانه‌ها در معرفی حافظان قرآن کریم به جامعه گفت: جای حافظان قرآن در رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور خالی است.

وی اظهار کرد: یکی از اشکالات عمده رسانه در کشور ما این است که بحث حفظ قرآن کریم و الگوهای قرآنی توسط رسانه معرفی نمی‌شود. پر واضح است که حافظان قرآن کریم در کشورمان گمنام هستند در حالی‌که باید به عنوان الگوی اخلاقی و فرهنگی در جامعه شناسایی و معرفی شوند.

شرفخانی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه پرمخاطب توانسته تاحدودی دراین زمینه موفق عمل کند، گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم این سازمان، با نگاه مفهوم‌محور می‌توان مبلّغ و مفسر قرآنی تربیت و قدم بلندی در الگوسازی از حافظان در جامعه برداشت.

وی اظهار کرد: در بحث تربیت حافظان قرآن کریم وظیفه اساتید ایجاد انگیزه در نوجوان است اما در حقیقت والدین به‌ویژه مادران نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند. حفظ قرآن مقدمه‌ای برای رسیدن به مفاهیم قرآن است تا در آن تدبر شود و سپس، محتوای آن در زندگی به کار گرفته شده و در جامعه تسری پیدا کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید کرد: با توجه به اینکه خانواد‌ه‌ها علاقه‌مند هستند تا فرزندان‌شان از مفاهیم قرآنی بهره لازم را ببرند مفهوم‌محوری حفظ قرآن باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ترغیب افراد به حفظ قرآن کریم با این روش امکان‌پذیر است.

captcha