از نامه مسیحیان قدس به جامعه بین‌المللی تا یورش مجدد اشغالگران صهیونیست به مسجدالأقصی
کد خبر: 1396502
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
بسته خبری تحولات قدس؛

از نامه مسیحیان قدس به جامعه بین‌المللی تا یورش مجدد اشغالگران صهیونیست به مسجدالأقصی

گروه بین‌الملل: نهادهای مسیحی قدس با ارسال نامه‌های جداگانه برای سازمان ملل، اتحادیه اروپا، واتیکان و شورای کلیساهای جهان از آنان خواستند رژیم اشغالگر اسرائیل را به احترام گذاشتن به قانون آزادی عبادت و مقدسات مسیحی در قدس ملزم کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الرائد»، نهادها و مؤسسات مسیحی قدس اشغالی در نامه‌ای فوری به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم، پادشاه اردن از آن‌ها خواستند، اشغالگران را به حق آزادی عبادت در شهر قدس ملزم کنند.
نهادهای مسیحی قدس در این نامه اعلام کردند: «ما می‌خواهیم صدا و درد و رنج مردم فلسطین و رسوایی سیاست فشار و تبعیض نژادی که امروز در حق ملت فلسطین در قدس اشغالی و به ویژه مسیحیان روا داشته می‌شود  را به همه محافل بین‌المللی برسانیم، اشغالگران با جنایات خود مسیحیان قدس را وادار به کوچ اجباری از قدس کرده‌اند و تنها چند هزار مسیحی دیگر در قدس مانده‌اند».
در این نامه آمده است: «ما می‌خواهیم صدای ما به نهادهای بین‌المللی و حقوق بشر و در رأس آن سازمان ملل متحد برسد و این مسئله در بین رهبران کشورهای برادر و دوست مطرح و به آن رسیدگی شود».
مؤسسات و نهادهای مسیحی قدس در نامه‌هایی مشابه به دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا و رهبران روسیه، آمریکا، واتیکان، یونان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، ایرلند، بلژیک، سوئد، نروژ و همچنین رئیس شورای کلیساهای دنیا از آن‌ها خواستند از رژیم اشغالگر اسرائیل بخواهند در قبال مردم قدس به منشورها و معاهده‌های بین المللی احترام بگذارد.
30 مجروح در یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
از سوی دیگر، پایگاه خبری شبکه العالم گزارش داد: به دنبال یورش اشغالگران صهیونیست به مسجدالاقصی و درگیری آن‌ها با اعتکاف‌کنندگان، 30 فلسطینی زخمی شدند.
ده‌ها فلسطینی برای مقابله با یورش جدید صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، از شب گذشته به اعتکاف در این مسجد روی آورده‌اند.
نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست برای فراهم کردن زمینه یورش شهرک‌نیشینان به صحن مسجدالاقصی، تلاش گسترده‌ای آغاز کرده‌اند و از ورود مسلمانان زیر 50 سال به این مکان جلوگیری کرده‌اند که این امر به بروز درگیری‌هایی منجر شده است.
خبرها حاکی است که نیروهای اشغالگر، اقدامات امنیتی شدیدی را در دروازه‌های اصلی مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس اتخاذ کرده‌اند. با توجه به دعوت‌های متعدد صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی و نیز فراخوان برخی طرف‌های فلسطینی برای اجتماع در مسجدالاقصی و حمایت از آن، احتمال دارد درگیری‌های جدیدی در اطراف و داخل مسجدالاقصی صورت بگیرد.

captcha